۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۳۴

۹۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند

۹۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند

شیراز - طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان فارس بستری شدند و هم اکنون ۵۵ بیمار نیز در بخش های «آی سی یو» بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۰۰ هزار و ۹۹ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۱۹ هزار و ۸۱۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۲۹ هزار و ۶۵۷ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۳ هزار و ۶۴۵ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۷۰ هزار و ۴۴۲ مورد تست سریع انجام شده و ۱۰۶ هزار و ۱۷۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۹۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۶۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۹۸۲ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۰ هزار و ۵۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دوز، به هفت میلیون و ۹۸۰ هزار و ۹۶۸ دوز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۹۶ هزار و ۳۲۰ دوز نوبت اول، سه میلیون و ۸۹ هزار و ۴۸۸ دوز نوبت دوم و یک میلیون و ۴۹۵ هزار و ۱۶۰ دوز نوبت سوم واکسن بوده است.

کد خبر 5455537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha