۱۰ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۱۹

استاندار ایلام:

مشکل تامین علوفه دامداران استان ایلام حل شود

مشکل تامین علوفه دامداران استان ایلام حل شود

ایلام-استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت های دامداری در استان ایلام، گفت: مشکل تامین علوفه دامداران استان ایلام حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا صبح روز چهارشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، ضمن تاکید بر نقش و اهمیت دامپزشکی بر سلامت و زندگی مردم اظهار داشت: از عمده وظایف سازمان دامپزشکی رساندن غذای سالم از نظر بهداشتی و شرعی به دست مردم است و در این راستا پایش و نظارت بر کشتارگاه‌ها حائز اهمیت است.

وی در ادامه یکی از موضوعات مهم را بحث مشکل تامین علوفه دام‌ها عنوان کرد و گفت: در این راستا متولیان باید پیگیری کنند تا مشکل دامداران که قشر مولدی هستند حل شود.

بهرام نیا در ادامه ضابطه مند کردن کشتارگاه در استان را ضروری عنوان کرد و گفت: باید به گونه‌ای عمل شود که هم کسی بیکار نشود و هم موضوع بهداشت و سلامت غذایی مردم به نحو احسن در نظر گرفته شود.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های استاندار ایلام در توجه به حوزه دامپزشکی استان گفت: سازمان دامپزشکی یک سازمان کاملاً تخصصی است که ماموریت‌های سنگینی را انجام می‌دهد، که می‌توان به سلامت دام، طیور و بهداشت جایگاه و نیز سلامت غذای مردم اشاره نمود که غفلت از آن آثار مخرب عظیم بهداشتی، اقتصادی واجتماعی را در پی دارد.

وی افزود: ماموریت مهم ومقدس دیگرسازمان دامپزشکی موضوع تضمین حلیت و طهارت غذاهای با منشاء دامی است که در سلامت روان مردم مومن نقش مهمی دارد که می‌بایست بدان توجه ویژه شود.

کد خبر 5455839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha