۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰

وزیر آموزش و پرورش:

فعالیت خیرین مدرسه‌ساز در تولید و اشتغال تأثیرگذار است

فعالیت خیرین مدرسه‌ساز در تولید و اشتغال تأثیرگذار است

مشهد ـ وزیر آموزش و پرورش گفت: فعالیت خیرین مدرسه‌ساز به شکل موثری در تولید و اشتغال تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری شامگاه چهارشنبه در جمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی اظهار کرد: نرخ بازگشت سرمایه در حوزه دانش بنیان ۳۰ درصد و توسعه کشاورزی به ۵۰ درصد خواهد رسید و فعالیت خیرین مدرسه‌ساز به شکل موثری در تولید و اشتغال تاثیرگذار است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز با حضور در حوزه دانش بنیان می‌توانند در تولید و اشتغال کشور نقش آفرینی و مشارکت داشته باشند که با توسعه حوزه دانش بنیان به شکل دو جانبه هم اشتغال و هم تولید متحول خواهد شد.

وی گفت: اثر کارهای خیریه به عنوان بخش سوم اقتصاد در جهان مورد بررسی قرار گرفته است که این تاثیر در اقتصاد ۱۵ درصد و در حوزه تولید ناخالص داخلی ۸ درصد نقش دارد و اگر بخواهیم آماری ارائه دهیم شاید دراین زمینه سرآمد جهان باشیم.

نوری خطاب به خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: شما شریک ۴۹ درصدی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هستید و ما موظف به پیگیری دغدغه‌های شما هستیم و یکی از اقدامات انجام شده اولویت بخشی به مدارس خیرساز در بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور است.

وزیر آموزش و پرورش تشکیل خیریه مدرسه ساز و تدوین سند تحول بنیادین را دو کار مهم بعد از جنگ در حوزه آموزش و پرورش کشور که صورت گرفت، برشمرد.

گفتنی است وزیر آموزش و پرورش پیش از نشست با خیرین مدرسه ساز، دبستان دخترانه عفت صفاریان طوسی در منطقه تبادکان مشهد را افتتاح کرد.

کد خبر 5456447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
      0 0
      کلی خانواده را داغدار کردی الان هم که داری بچه های مردم را باحضوری کردن مدارس میکشی برای کی مدرسه میسازی؟