۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۴

مدیر کل هواشناسی اردبیل:

افزایش دمای هوا در اردبیل به ۳۰ درجه سانتی گراد

افزایش دمای هوا در اردبیل به ۳۰ درجه سانتی گراد

اردبیل - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: دمای هوا در مناطق مرکزی استان اردبیل به ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید و وزش تند باد از فردا در اردبیل آغاز خواهد شد.

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، امروز یکشنبه در مناطق مختلف استان گرم‌ترین روز هفته جاری خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس بیشینه دمای هوا برای مناطق شمالی و شهرستان کوثر بین ۳۰ تا ۳۲ درجه سلسیوس و برای مناطق مرکزی و جنوبی استان بین ۲۵ تا ۲۸ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه افزایش تدریجی دما موجب افزایش سطح آب در برخی رودخانه‌ها خواهد شد گفت: با توجه به جهت جریانات جنوبی و حاکمیت هوای گرم، تداوم ذوب شدن برف در ارتفاعات، وقوع بهمن و سرریز شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه دور از انتظار نیست.

محمدی از افزایش سرعت وزش باد از فردا در استان خبر داد وبیان کرد: سرعت وزش باد به ویژه در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی تند گاهی نسبتاً شدید خواهد بود.

وی تصریح کرد: همزمان با وزش باد در استان پیش بینی می‌شود از نظر دمایی نیز از فردا شاهد کاهش چند درجه‌ای دما در مناطق مختلف استان اردبیل باشیم.

کد خبر 5458012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha