۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:

بیش‌ از ۸ تن موادمخدر در طرح نوروزی پلیس سیستان و بلوچستان کشف شد

بیش‌ از ۸ تن موادمخدر در طرح نوروزی پلیس سیستان و بلوچستان کشف شد

زاهدان - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از اجرای ۱۵۷ عملیات انتظامی علیه قاچاقچیان مواد مخدر و کشف بیش از ۸ تن انواع مواد افیونی در طرح نوروزی ۱۴۰۱ پلیس سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد طاهری با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و قدردانی از مشارکت و همراهی سازمان‌های دخیل و هم‌استانی‌ها در طرح نوروزی با پلیس، اظهار داشت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر و شناسایی باندها و سرشبکه‌های اصلی مواد مخدر از اولویت‌های مهم و اساسی پلیس سیستان و بلوچستان در طول سال است.

وی با بیان اینکه طرح‌های انتظامی‌بخشی پلیس در تمامی مناسبت‌ها با قوت و شدت به مرحله اجرا گذاشته و به هیچ عنوان تعطیل‌بردار نیست، افزود: در این رابطه و در نوروز امسال که با شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده، با اشرافیت کامل و رصد اطلاعاتی پلیس استان بر فعالیت و تحرکات قاچاقچیان عمده مواد مخدر، چهار باند بزرگ سازمان یافته قاچاق مواد افیونی در جنوب شرق کشور شناسایی و منهدم شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای ۱۵۷ عملیات پلیسی علیه قاچاقچیان مواد مخدر، عنوان کرد: در این مدت ۸ تن و ۲۱۶ کیلو گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی از باندهای بزرگ مواد مخدر و خرده‌فروشان کشف که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۵۱ درصدی کشفیات روبرو بوده‌ایم. در این عملیات‌ها هشت قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین و تعداد ۵۴۱ فشنگ جنگی از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: با اقدامات به موقع تکاوران انتظامی استان علاوه بر کشف سلاح و مهمات، تعداد ۳۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از سوداگران مرگ نیز توقیف و تعداد ۹۳ نفر قاچاقچی و خرده‌فروش عمده مواد مخدر در محلات و نقاط مختلف استان دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شدند.

سردار طاهری تصریح کرد: ۵۰ مرحله طرح مقابله‌ای هشت‌گانه با محوریت تشدید برخورد با خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادین متجاهر و مقابله هدفمند با قاچاقچیان و حاملان مواد مخدر در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی در این مدت نیز به اجرا گذاشته شد.

وی به ساماندهی معتادین و جمع آوری ۷۹۲ معتاد متجاهر در اجرای طرح نوروزی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: افراد شناسایی شده برای طول درمان به مراکز بازپروری معرفی و تحت درمان قرار گرفتند.

کد خبر 5458957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha