۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۰

در استان لرستان؛

بیشترین پروانه‌های استاندارد مربوط به صنایع ساختمانی و غذایی است

بیشترین پروانه‌های استاندارد مربوط به صنایع ساختمانی و غذایی است

خرم‌آباد- معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد لرستان گفت: بیشترین پروانه‌های استاندارد صادرشده در این استان مربوط به صنایع ساختمانی و غذایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد صادق حسینی فرد صبح سه شنبه در این رابطه در گفتگو با رسانه‌ها از صدور ۶۶ پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی و خدماتی استان در سال گذشته خبر داد.

حسینی فرد گفت: در راستای استانداردسازی محصولات تولیدی استان، در سال گذشته، ۵۹ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و ۷ پروانه استاندارد تشویقی در لرستان صادر شد.

وی افزود: بیشترین پروانه‌های صادر شده در این استان مربوط به صنایع ساختمانی و صنایع غذایی است.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد لرستان اظهار کرد: هم چنین در سال ۱۴۰۰، چهار پروانه نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی توسط اداره کل صادر شده است.

وی گفت: در این مدت در کمیته علائم استاندارد لرستان، اعضای کمیته با تمدید ۱۴۹ پروانه استاندارد اجباری و ۶ پروانه استاندارد تشویقی موافقت کردند.

حسینی فرد ادامه داد: همچنین این کمیته با ابطال ۴۴ پروانه استاندارد اجباری و ۴ پروانه استاندارد تشویقی، ۶۸ مورد تعلیق پروانه و نیز ۵۰ مورد رفع تعلیق پروانه کاربرد علامت استاندارد موافقت کرد.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد لرستان یادآور شد: کمیته علائم، کمیته‌ای است که وظیفه بررسی نهایی صلاحیت واحدهای تولیدی و خدماتی را در خصوص صدور پروانه استاندارد برای محصول خاص، و تعلیق، رفع تعلیق، ابطال و صدور مجدد آن را بر عهده دارد.

کد خبر 5459628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha