۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲

اعضای شورای امنیت:

آتش‌بس یمن فرصتی برای بهبود وضعیت ثبات منطقه است

آتش‌بس یمن فرصتی برای بهبود وضعیت ثبات منطقه است

اعضای شورای امنیت سازمان ملل ضمن استقبال از آتش بس دوماهه در یمن خواستار غنیمت شمردن این فرصت برای دستیابی به آتش بس دائمی و حل سیاسی بحران یمن شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، اعضای شورای امنیت سازمان ملل از آتش بس دوماهه در یمن استقبال کردند و خواستار غنیمت شمردن این فرصت برای دستیابی به آتش بس دائمی و حل سیاسی بحران در این کشور شدند.

بر اساس این گزارش، اعضای شورای امنیت در بیانیه‌ای اعلام کردند که این آتش بس، فرصتی برای کاهش درد و رنج مردم یمن و بهبود وضعیت ثبات منطقه است.

آنها، غنیمت شمردن این فرصت و همکاری با فرستاده ویژه سازمان ملل برای دستیابی به آتش بس فراگیر و حل بحران یمن از طریق راه حل سیاسی را خواستار شدند.

اعضای شورای امنیت همچنین خواستار اعتمادسازی از طریق اقداماتی نظیر بازگشایی جاده تعز و ورود منظم محموله‌های سوخت و کالا و برقراری پروازها براساس آتش بس توافقی شدند.

آنها بر حمایت کامل خود از تلاش‌های مرتبط با رایزنی‌های سیاسی از سوی فرستاده ویژه سازمان ملل تاکید کردند.

شورای امنیت سازمان ملل بر لزوم فرآیند جامع به رهبری یمن و تحت نظارت سازمان ملل و اهمیت مشارکت حداقل ۳۰ درصدی زنان همگام با نتایج کنفرانس گفتگوی ملی و به نحوی که در قطعنامه ۲۶۲۴ سازمان ملل به آن اشاره شده، تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت ضمن استقبال از اقدام شورای همکاری خلیج فارس برای تنظیم گفتگوهای یمنی – یمنی که هفته پیش آغاز شد، نسبت به بحران بشری در یمن ابراز نگرانی شدید و بر پاسخ به نیازهای بشردوستانه در این کشور تاکید کردند.

کد خبر 5459957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha