۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۳۹

استاندار لرستان:

«معشوره» در دولت سیزدهم آغاز می‌شود/ تزریق اعتبار موردنیاز پروژه

«معشوره» در دولت سیزدهم آغاز می‌شود/ تزریق اعتبار موردنیاز پروژه

خرم‌آباد- استاندار لرستان با بیان اینکه سد «معشوره» در دولت سیزدهم آغاز می‌شود، از تزریق اعتبار موردنیاز این پروژه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد زیویار در این رابطه گفت: بخشی از مصوبات مورد تأکید در سفر رئیس جمهور به استان لرستان، در حوزه آب و زیر ساخت‌های آن است که سد سازی به عنوان یکی از مهمترین نیازهای لرستان برای استفاده از روان آب‌ها در این مصوبات به خوبی دیده شده است.

وی ادامه داد: در پی دستور رئیس جمهور به وزارت نیرو برای اجرای زیرساخت‌های حوزه آب در لرستان و اختصاص اعتبارات برای این مهم، پیگیری‌ها برای به نتیجه رساندن مصوبات سفر، از طریق وزارت نیرو در دستور کار استانداری لرستان قرار گرفت.

استاندار لرستان گفت: سالانه بیش از ۱۰ میلیارد متر مکعب آب در لرستان به صورت روان آب تولید می‌شود که به دلیل عدم زیرساخت‌های مناسب، حجم بالایی از این مقدار از لرستان خارج می‌شود.

وی ادامه داد: ساخت سد معشوره به عنوان مطالبه مهم مردم لرستان، در راستای استفاده بهینه از آب‌های سطحی، در مصوبات سفر رئیس‌جمهور مورد تأکید قرار گرفت و ساخت این پروژه مهم و راهبردی برای ذخیره سازی از مهمترین اقداماتی است که در دولت سیزدهم در لرستان آغاز خواهد شد.

زیویار یادآور شد: احداث سد معشوره با توجه به موقعیت استراتژیک و مهمی که دارد چند شهرستان استان از ساخت آن منتفع خواهند شد و در همین راستا مذاکرات مهم و اثر گذاری در وزارت نیرو برای تأمین اعتبار آن انجام پذیرفته است.

وی گفت: با توجه به دستور مؤکد آیت الله رئیسی به وزارت نیرو، پیگیری‌های مداوم و موافقت‌های کسب شده از وزارت نیرو امید آن می‌رود پس از طی مراحل قانونی و اداری، در آینده نزدیک شاهد تزریق اعتبار مورد نیاز و آغاز به کار ساخت این پروژه مهم و راهبردی باشیم.

کد خبر 5460270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha