۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۵۲

در گفت‌وگو با مهر اعلام شد؛

کمبود مرغ در شهرستان لردگان

کمبود مرغ در شهرستان لردگان

لردگان- فرماندار لردگان از کمبود برخی کالاهای اساسی در این شهرستان خبر داد و گفت: نیاز روزانه مرغ گرم در این شهرستان بیش از ۴۵ تن است درحالیکه روزانه ۱۷تن مرغ در این شهرستان توزیع می شود.

رضا بابامیر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به کمبود کالای اساسی در شهرستان لردگان، اظهار کرد: برخی از شهروندان شهرستان «خانمیرزا» و استان‌های «کهگیلویه و بویر احمد»، «اصفهان» و «خوزستان» در راستای تأمین کالای اساسی خود به شهرستان لردگان سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از خریداران و مشتریان در بازارهای شهرستان لردگان غیر بومی هستند، تصریح کرد: این مهم موجب می‌شود افزایش تقاضا برای کالاهای اساسی و کمبود این کالاها در بازار ایجاد شود.

فرماندار لردگان عنوان کرد: توزیع کالاهای اساسی بر اساس سر شماری سال ۹۵ است، در حالی که رشد جمعیت در این شهرستان طی شش سال گذشته بالا بوده است.

بابامیر ادامه داد: در حال حاضر جمعیت شهرستان لردگان بر اساس آمار مرکز بهداشت ۱۷۸ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه روزانه حدود ۱۷ تن مرغ گرم وارد این شهرستان می‌شود، گفت: نیاز روزانه مرغ در شهرستان لردگان بیش از ۴۵ تن است.

فرماندار لردگان نرخ مرغ گرم دولتی در این شهرستان را ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: به دلیل تأمین نیاز گوشت مرغ گرم مردم در این شهرستان توزیع کنندگان از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد و اصفهان مرغ با قیمت آزاد خریداری و در شهرستان لردگان توزیع می‌کنند.

بابامیر با اشاره به اینکه قیمت مرغ گرم در بازار متفاوت است، مطرح کرد: مرغ گرم آزاد با قیمت ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

وی از توزیع مرغ منجمد به صورت هفتگی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: پنج الی شش تن مرغ منجمد به صورت هفتگی در شهرستان لردگان توزیع می‌شود.

کد خبر 5460554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha