۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۷

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

چهار مؤلفه لازم برای جهاد تبیین/موفقیت‌هایمان را بازگو کنیم

چهار مؤلفه لازم برای جهاد تبیین/موفقیت‌هایمان را بازگو کنیم

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: رسوا کردن دشمن، بازگو کردن موفقیت‌ها، طرح استدلالی مسائل و واکاوی برخی واژه‌ها در جهاد تبیین مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه در نشست ائمه جمعه خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت شناسایی دقیق شرایط فعلی از نظر فرهنگی اظهار کرد: اولین دیدگاه ما این است که در حوزه فرهنگ مشکلاتی داریم که باید رفع کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رفع مسائل فرهنگی با جهاد تبیین در ارتباط است، بیان کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرایط کنونی ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم که این موضوع اهمیت کار ما را نشان می‌دهد.

عبادی با بیان اینکه جهان آبستن یک شرایط جدید است، ادامه داد: در قرن‌های آینده دین بر دنیا حاکم می‌شود چرا که دشمنان دین علی رغم همه تلاش‌ها به نتیجه مد نظر نرسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در جهاد تبیین چهار مؤلفه و مسئله حائز اهمیت است، افزود: اولین موضوع مهم در جهاد تبیین، پرده برداری از چهره لیبرال غربی و استکبار بعد از کسب اطلاعات کافی است تا مردمی به درستی آنان بشناسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: مسئله دیگر تبیین درست واژه‌های مقدسی است که دشمن از آن سو استفاده می‌کند که نمونه این واژه‌ها آزادی، مجاهد، قانونمداری و… است.

عبادی با اشاره به اینکه دشمن از این واژه‌ها حدأکثر سو استفاده را می‌کند، اظهار کرد: در یک نمونه رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند که دشمن جای جلاد و شهید را عوض می‌کند که واژه سازی های آنان نیز از این نمونه است.

وی ادامه داد: دشمن اسم قانون قانونمداری را می‌آورد ولی در اصل بر مبنای خواست و انگیزه سردمداران و منافع آنان عمل می‌کند ولی تأکید ما بر اجرای قانون الهی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: نکته بعدی اینکه باید همه مسائل مد نظرمان را در قالب عقلانی و مستدل به جوانان و نوجوانان ارائه کنیم به گونه‌ای باشد که هر کس آن را بشوند، بر اساس منطق بپذیرد.

عبادی یادآور شد: نکته دیگر تبیین موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران بر اساس آمار دقیق است تا بدانیم از کجا به چه پیروزی‌هایی دست یافته‌ایم.

کد خبر 5460627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha