۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۸

امام جمعه اهل سنت ارومیه:

اقدام تروریستی مشهد برگرفته از اتاق‌ فکر صهیونیستی درمنطقه است

اقدام تروریستی مشهد برگرفته از اتاق‌ فکر صهیونیستی درمنطقه است

ارومیه – امام جمعه اهل سنت ارومیه با محکوم کردن حادثه مشهد گفت: اقدام تروریستی مشهد برگرفته از اتاق‌های فکر صهیونیستی در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ماموستا مامد کلشی نژاد در خصوص حادثه مشهد این حادثه را برگرفته از افکار خبیث صهیونیستی در منطقه دانست و افزود: دشمن می‌خواهد همان حرکات تروریستی که در مساجد افغانستان و پاکستان را که انجام می‌دهد در ایران نیز پیاده سازی کند که مسئولان محترم باید با رصدهای شبانه روز اجازه بروز چنین اتفاقاتی را ندهند.

وی با اشاره با اتحاد ناگسستنی بین اهل سنت و اهل تشیع در ایران اسلامی عنوان کرد: اهل سنت خودشان را از این گونه حرکت‌های ناجوانمردانه و تروریستی بری و همیشه شیعیان را برادران خود می‌دانند.

ماموستا کلشی‌نژاد افزود: تجربه تاریخی امت اسلامی نشان می‌دهد این گونه رفتارهای وحشیانه نه تنها هیچ تأثیری در بهم خوردن اتحاد و اتفاق برادران شیعه و سنی ندارد بلکه موجب هوشیاری و انسجام و اتفاق بیشتر بین آنان می‌شود.

روز گذشته همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی توسط فردی که تحت تأثیر تفکرات تکفیری قرار داشت با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند که منجر به شهادت یکی از روحانیون بنام حجت الاسلام محمد اصلانی و مجروحیت دو تن دیگر بنام‌های حجت الاسلام پاکدامن و حجت الاسلام دارایی شد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سو قصد قرار گرفتند از فعالان فرهنگی و جهادی و ساکنان حاشیه شهر مشهد منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) بوده‌اند.

علمای اهل سنت کشور پس از این واقعه آن را قطعه‌ای از پازل دشمنان برای برهم زدن وحدت مسلمانان برشمرده و این حادثه را محکوم کردند.

کد خبر 5460773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha