۱۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۱۷

مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی:

علمای دینی توطئه‌های منافقان را به‌ خوبی برای مردم روشن کنند

علمای دینی توطئه‌های منافقان را به‌ خوبی برای مردم روشن کنند

سنندج- مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: علمای دینی توطئه‌های منافقان را به‌ خوبی برای مردم روشن کنند چرا که دشمنان در تلاشند تا حقایق را وارونه جلوه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی سیفایی روز چهارشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در سنندج اظهار کرد: انتظار می‌رود علمای دینی توطئه‌های منافقان را به خوبی برای مردم روشن کنند چرا که وعده‌های خداوند دروغ نیست اما دشمنان در تلاش هستند این موضوع را وارونه جلوه دهند و این مهم نیاز به تبیین حقایق از سوی علما و روحانیون دارد.

وی افزود: در طول تاریخ تلاش تمام انبیا این بوده که باور به وعده‌های خداوند را در میان مردم تقویت کنند و قطعاً تا این باور در جامعه ایجاد نشود مباحث دینی گسترش آنچنانی پیدا نخواهد کرد.

مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است و باید تلاش کنیم که این خودسازی ما را به این نتیجه برساند که وعده‌های خداوند را باور داشته باشیم چرا که مؤمنان صدق وعده‌های خداوند را می‌بینند و همواره ایمانشان به خدا و تسلیم شأن مقابل ولی خدا بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه علما وارثان انبیا و ادامه دهنده مأموریت آنها هستند، اذعان داشت: علما و روحانیون باید در اتفاقات و تحریفاتی که در جامعه شکل می‌گیرد، فضا را روشن و باور به وعده‌های خدا را در بین مردم تقویت کنند.

مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی با محکوم کردن حادثه حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: دشمنان دین خدا با اینگونه حرکات در صدد ایجاد تفرقه بین مسلمانان و از بین بردن امید در جامعه هستند لذا علما به‌عنوان وارثان انبیا باید تلاش کنند این صحنه را به گونه‌ای که مورد رضایت رسول خدا باشد تغییر دهند.

حجت‌الاسلام سیفایی اظهار داشت: ملت ایران همواره می‌خواهد در تمام صحنه‌ها، خدا بر جامعه حاکم باشد و وقتی خدا بر جامعه‌ای حاکم باشد آن جامعه نمی‌تواند با دشمنان دست دوستی دهد و نسبت به ظلم‌ها و مظلومیت‌های دنیا بی‌تفاوت باشد.

حجت‌الاسلام پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: عرصه تبلیغ عرصه نصرت الهی است و هیچ چیز را با نصرت دین خدا نباید تغییر داد زیرا اگر خدا را یاری کنیم، خداوند نیز ما را هم کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت چهار مؤلفه در امر تبلیغ افزود: هوشیاری و بیان مطالب اصلی، پرهیز از خرافات و داستان‌سرایی، مباحث اعتقادی و کاشتن بذر محبت و امید از جمله این مؤلفه‌هاست و مبلغین و علمای استان باید در امر تبلیغ به این موارد توجه کنند.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز اظهار داشت: دولت سیزدهم دوره‌ای جدید از مدیریت اجرایی در کشور را آغاز کرده و در شش ماه گذشته اقدامات و کارهای دولت مورد تأیید و تحسین رهبری قرار گرفته که برای مجموعه دولت افتخارآفرین است.

وی با بیان اینکه روحانیون حافظان دین خدا و مرجع مردم در مساجد و منبرها هستند و باید در جریان مسائل استان برای تبیین درست موضوعات قرار داشته باشند، عنوان کرد: دولت با مشکلات و موضوعات انباشته شده بسیاری روبرو است، اما مصمم است با کار جهادی و پیروی از منویات رهبری مشکلات را برطرف و دوره‌ای موفق از خدمت به مردم را ارائه دهد.

حجت‌الاسلام رازیانی مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز اظهار کرد: این همایش با حضور مبلغین به منظور هم‌اندیشی امر تبلیغ در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

وی افزود: همایش طلایه‌داران تبلیغ فرصتی برای هم‌افزایی بیشتر روحانیون را فراهم می‌کند.

ماموستا رستمی امام جمعه سنندج نیز با تسلیت شهادت روحانی مجاهد مشهد مقدس که در عرصه تبلیغ دین و دفاع از مردم جانش را از دست داد و محکوم کردن حمله مسلحانه در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: این واقعه تلخ قلب تمام ملت ایران به ویژه مردم کردستان جریحه‌دار کرد.

وی به اهمیت تبلیغ از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت: بزرگترین تبلیغ عملی مربوط به دو طیف مبارک مهاجر و انصار بوده که به خاطر دین خداوند هجرت و با ایثار از جان خود گذشتند، لذا باید این راه پر افتخار برای حفظ بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ادامه داشته باشد.

کد خبر 5461066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha