۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۲۰

قاری جوان همدانی مطرح کرد؛

جای خالی حمایت از فعالین قرآنی استان همدان

جای خالی حمایت از فعالین قرآنی استان همدان

همدان- قاری جوان همدانی با بیان اینکه هر ساله در ماه رمضان برنامه ای در سطح قاریان استان همدان برگزار نمی شود، گفت: مسئولین همدان تاکنون هیچ گونه حمایتی از این افراد نکرده اند.

علیرضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه دیدار با رهبر انقلاب اسلامی بعد از دو سال که به خاطر ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شد، امسال به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شد، عنوان کرد: با هماهنگی‌های که توسط شورای فرهنگی قرآن انجام شده بود، بنده در حضور رهبر انقلاب اسلامی توانستم تلاوت قرآن داشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: فضای دیدار با رهبر انقلاب اسلامی فضای بسیار نابی بود و با توجه به اینکه ایشان به تمام نکات قرآنی مسلط هستند قرائت و حضور کنار ایشان بسیار سخت بود.

قاری جوان همدانی با بیان اینکه تلاوت در حضور رهبر انقلاب اسلامی باید با کمال دقت و بافکر پیش رود، عنوان کرد: تشویق‌های رهبر انقلاب اسلامی در اواسط قرائت بنده خیلی ارزشمند و جذاب بود.

رحمانی ادامه داد: خیلی خوشحالم که در محضر این بزرگوار تلاوت داشتم و مورد تشویق ایشان قرار گرفتم؛ این خود نوعی برکت برای بنده به وجود خواهد آورد و در آخر تلاوت ایشان با اشاره دستهای مبارک خود، ما را مورد تشویق قرار دادند.

وی با بیان اینکه قبل از ویروس کرونا، بعد از تلاوت به دیدن ایشان می‌رفتیم اما به خاطر ویروس کرونا محدودیت‌هایی حاکم بود و تشویق ایشان از دور دنیایی به بنده شور خوشحالی عطا کرد، یادآور شد: بنده در اوایل از سبک استاد منشاوی قرائت می‌کردم ولی حال از تجربیات تمام اساتید استفاده می‌کنم و سبک واحدی ندارم به نوعی که از تمام سبک‌ها در قرائت استفاده می‌کنم.

در بحث قرآن کم کاری بسیاری صورت می‌گیرد

رحمانی با تصریح بر اینکه در بحث قرآن کم کاری بسیاری صورت می‌گیرد، گفت: حضور در جلسات زیاد انجام نمی‌شود و خود افراد قرآنی هم در این زمینه کم کاری می‌کنند، از سویی، مشکل دیگر این است که هر ساله در ماه مبارک رمضان برنامه‌ای در خور قاریان استان و شهرستان برگزار نمی‌شود.

قاری جوان همدانی تاکید کرد: در برنامه‌های قرآنی از حافظان و قاریان قرآن استفاده نمی‌شود؛ این در حالی است که با این روند می‌توان از تجربیات دیگران استفاده و این افراد با هم آشنا شوند، مراحل کار یک فرد قرآنی را به مردم یاد دهند و اگر کسی دوست دارد در این زمینه فعالیت کند چیزهایی را در این مسیر بیاموزد.

رحمانی افزود: در تلاوت‌های اذان گاهی از قاریان استان و شهرستان استفاده نمی‌شود و متأسفانه چندین سال است که تلاوت اذان ما و دوستان را ضبط می‌کنند ولی هنوز پخشی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه صداوسیمای استان همدان منبع بسیار گسترده‌ای برای بچه‌های قرآنی است، اضافه کرد: اما متأسفانه در این زمینه کوتاهی صورت گرفته و اجحاف زیادی به قاریان و حافظان استان همدان شده است.

رحمانی در این راستا یادآور شد: مسئولین همدان تاکنون هیچ گونه حمایتی از این افراد نکرده البته بنده به دلیل اینکه سرباز هستم خوشبختانه تنها حمایت از بنده در سپاه انصارالحسین همدان صورت گرفته است.

قاری جوان همدانی در پایان گفت: این حمایت‌ها از قبیل برنامه‌های محفل انس با قرآن، مرخصی‌ها و تشویق‌ها بوده است.

کد خبر 5461181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha