۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۳

استاندار فارس:

مشکلات حوزه آب رسانی در فارس با حرکت های جهادی رفع می شود

مشکلات حوزه آب رسانی در فارس با حرکت های جهادی رفع می شود

شیراز – استاندار فارس گفت: رفع مشکل آب استان نیازمند تلاش شبانه روزی است که این مشکلات در حوزه آبرسانی در قالب کار و حرکت های جهادی و استفاده از ظرفیت بسیج رفع شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی بیان داشت: تلاش‌های خوبی در زمینه رفع مشکل آبرسانی در مناطق مختلف استان فارس در حال انجام است که جای تقدیر و تشکر دارد اما باید بدانیم معضل آب یک مساله ملی است و بویژه در استان فارس دغدغه‌های بیشتری در این زمینه وجود دارد و پیش بینی‌های زیادی در سطح دنیا در خصوص بحران‌های آبی مطرح می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه آب گفت: رفع مشکلات در این زمینه نیازمند حرکت‌های جهادی و تلاش شبانه روزی است با منتظر ماندن به تزریق اعتبارات و در گیر شدن به فرایندهای اداری کار به جایی نخواهد رسید بلکه باید به صورت جهادی اقدام کرد و تدبیر خوبی در سطح کشور صورت گرفته که مشکلات در حوزه آبرسانی در قالب کار و حرکت‌های جهادی و استفاده از ظرفیت بسیج رفع شود.

استاندار فارس اظهار داشت: استان فارس در بسیاری از زمینه‌ها پیشتاز بوده و در این مساله نیز توقع می‌رود که جز اولین استان‌هایی باشیم که بیشترین عملیات اجرایی در روستاها جهت رفع معضل آب را شاهد باشیم و مطمئناً این مساله خواسته اصلی روستانشینان می‌باشد و حتی می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات از جمله مهاجرت نیز جلو گیری کند.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: انتظار داریم که با تلاش همگانی و کار جهادی هر چه سریع‌تر پروژه‌های آبرسانی به روستاها را انجام دهید و مدت زمان عملیات اجرایی آن را تا جایی که می‌توانند کاهش دهید تا زودتر مردم از این خدمات بهرمند شوند. تجربه موفق خوبی در کار هماهنگ و جهادی داریم که موفقیت آمیز بوده است مانند ایام نوروز که کارهای خوبی در خدمات دهی به مسافران و تلاش در کاهش تصادفات جاده‌ای انجام شد که با همان کار هماهنگ و جهادی بویژه در هفته دوم نوروز محقق شد.

ایمانیه با تجهیز تعدادی از گروه‌های جهادی عمرانی استان فارس موافقت کرد

در این جلسه برابر پیشنهادهای صورت گرفته مبنی بر حمایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی در خصوص تأمین البسه جهادگران و همچنین تجهیز ابزار الات مهندسی گروه‌های جهادی عمرانی، مقرر گردید طی چند ماه آینده هزینه‌های این پشتیبانی تأمین اعتبار شود.

ایمانیه در این خصوص بیان داشت: با توجه به اینکه هنوز اعتبارات سال جدید به صورت دقیق مشخص نشده لذا بررسی‌ها انجام خواهیم داد که از چه طریق و به چه شکلی می‌توانیم این اعتبارات را تأمین کنیم.

استاندار فارس افزود: البته این تجهیز گروه‌های جهادی را موافق هستیم و تلاش‌ها خواهیم کرد و با کمک همه مجموعه‌ها پشتیبانی از گروه‌های جهادی در اولویت باشد.

اسماعیل قزل سفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی نیز در این جلسه بیان داشت: هم اکنون ۴۴۳۷ گروه جهادی در سطح استان فارس از طریق سامانه اطلس ثبت شده اند و در عرصه‌های مختلف از جمله عمرانی، علمی، آموزشی، تربیتی، فرهنگی و اجتماعی، بهداشت و درمان، اشتغال زایی، مقابله با حوادث و بحران‌ها، کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی و … فعالیت می‌کنند که بسیاری از گروه‌ها به صورت تخصصی در حوزه خاصی فعالیت می‌کنند که یکی از حوزه‌ها مربوط به امور عمرانی و ساخت ساز مسکن برای محرمان می‌باشد.

جانشین قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه فجر استان فارس ادامه داد: تجهیز این گروه‌های جهادی در تسریع امور و همچنین در پشتیبانی از آنها می‌تواند نقش آفرین باشد و انتظار داریم از گروه‌های جهادی عمرانی حمایت شود.

وی با اشاره به این احداث، ترمیم و مرمت پروژه‌های کوچک محرمیت زدایی گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ گروه‌های جهادی ۱۳۱۲ طرح را در قالب ۳۴۵ مورد ساخت و ۳۲۷ پروژه تکمیلی و ۶۴۰ مورد مرمت و بهسازی فعالیت و انجام دادند.

قزل سفلی اضافه کرد: در ادامه فعالیت‌های هدفمند گروه‌های جهادی، رزمایش خدمت رسانی و محرومیت‌زدایی در اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز تأسیس بسیج سازندگی اجرا خواهد شد و بیش از ۶۴۰ گروه جهادی به استعداد بیش از ۱۰ هزار نفر شرکت خواهند کرد و در ۳۴۵ منطقه و نقطه محروم استان فارس در مدت ۱۰ روز مشغول فعالیت خواهند شد.

کد خبر 5461348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha