۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷

آیت الله دژکام:

آمریکا و اسرائیل در تلاش برای ایجاد تفرقه در ایران هستند

آمریکا و اسرائیل در تلاش برای ایجاد تفرقه در ایران هستند

شیراز- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: قطعاً آمریکا و اسرائیل در تلاش هستند تا تفرقه را در جامعه اسلامی ایران رواج دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: نباید در جامعه اسلامی افراد جامعه از رهبر آن جامعه پیشی بگیرند از این رو باید در خاطر داشت که گاهی مسائلی که مطرح می‌شود برای بهبود جامعه است ولی تصمیم گیری بر عهده رهبری است.

وی در خصوص تحولات منطقه نیز تصریح کرد: امید است تحولاتی که در پاکستان و یمن در جریان است منجر به بهبود شرایط این کشورها و توسعه اهداف اسلامی شود و باید برای پیروزی آنان نیز تلاش کرد.

امام جمعه شیراز در خصوص مسائل فلسطین نیز اظهار کرد: برخی معتقد بودند تل‌آویو دارای گنبد آهنی است ولی دیدیم که این ادعا نیز پوشالی و خیالی است.

آیت الله دژکام افزود: امروز به لطف خداوند نیروهای اسلامی در فلسطین تجهیز شده اند و در تلاش هستند تا با دشمنان اسلام در فلسطین اشغالی مقابله کنند.

وی افزود: شاهد به شهادت رسیدن چند روحانی در حرم مطهر امام رضا (ع)بودیم اما می‌توان گفت قطعاً آمریکا و اسرائیل در تلاش هستند تا تفرقه را در جامعه اسلامی ایران رواج دهند اما نباید فراموش کرد که این شهدا به واسطه اقدامات جهادی که انجام داده اند توانسته اند به توفیق شهادت دست‌یابند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: سبک زندگی ایرانی و اسلامی به گونه‌ای است که هدف آن توسعه فردی و اعتقادی در راستای تعالی است.

وی ادامه داد: یکی از اصول اساسی که در گام دوم انقلاب بر آن تاکید ویژه ای شده است؛ موضوع توسعه معنویت در جامعه است از این رو باید نگاه ویژه ای به معنویت در جامعه وجود داشته باشد.

به گفته این مقام مسئول عالم محضر خداست و نباید در پیشگاه خداوند که همواره بیننده اعمال و رفتار بوده نباید گناه کرد این در حالی است که نباید فراموش کرد همواره خداوند بر اعمال ما ناظر است و در پیشگاه خداوند نباید گناه کرد.

امام جمعه شیراز یادآور شد: تقوا تنها برای یک زمان و مکان خاصی نیست بلکه برای تمامی مدیران، مسئولان و تمامی آحاد جامعه در تمامی زمان‌ها و در هر جایی است. این در حالی است که مدیری که بدون تقوا باشد همچون خودرویی است که بدون ترمز در جاده در حرکت است.


کد خبر 5461998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha