۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۳۲

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

ایجاد حاشیه برای دولت از اهداف دشمن است

 ایجاد حاشیه برای دولت از اهداف دشمن است

همدان_نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت:ایجاد حاشیه برای دولت از اهداف دیگر دشمن است گرچه مشکل اصلی کشور ما اقتصادی و نگرانی های موجود در بازار است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان افزود: یکی از مصادیق مهم تقوا این است که در فتنه‌ها گرفتار و اجازه سو استفاده داده نشود و با توجه به اتفاقی که در حرم رضوی که وادی قدس و حرم امن است روی داد نیازمند تقوای اجتماعی و سیاسی هستیم زیرا دشمن در حال ایجاد فتنه است.

وی بیان کرد: رسانه‌ها، مخاطبین، دولتمردان مسئولین وکسانی که در فضای مجازی هستند باید تقوای الهی را در نظر بگیریم و اجازه سو استفاده را ندهیم.

امام جمعه همدان گفت: منشأ این اتفاق تفکرات تکفیری است، تفکراتی که به توحید و شرک نظر خاص دارند نه تنها شیعه را به عنوان رافضیه محکوم به کفر کرده‌اند بلکه بسیاری از اهل سنت را تکفیر می‌کنند و متأسفانه این تفکری که در جامعه اسلامی شکل گرفته است آسیب بزرگی برای همه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: بسیاری از برادران اهل سنت ما توسط همین تکفیری‌ها قتل عام، ترور و به شهادت رسیده‌اند، جریان تکفیری جریان آسیب زا برای امت اسلامی، شیعه و سنی است.

شعبانی موثق تصریح کرد: جوانی که تحت تأثیر القائات تکفیری قرار گرفته است و در آن محل عرفانی دست به این کار زده است و این کار نمونه اول و آخر نیست و فراوان در طول تاریخ از زمانی که جریان تکفیری در جامعه اسلامی با حمایت‌های انگلستان شکل گرفته است جامعه اسلامی این صحنه‌ها، خشونت‌ها، تفکرات داعشی فراوان به خود دیده است.

وی با بیان اینکه امروز شیعه و سنی برای مقابله با تفکرات تکفیری باید کنار هم باشند و مرزهای که به صورت ساختگی توسط تکفیری ساخته می‌شود را کنار بگذارند افزود: وقتی یک اتفاق در جامعه پیش می‌آید چند بهره برداری را دشمن از آن انجام می‌دهد، هزاران شبکه و سایت معاد علیه انقلاب اسلامی تبلیغ می‌کنند و همانگونه است که رهبر انقلاب اسلامی می‌فرمایند جهاد تبیین را باید جدی گرفت چون دشمن با تمام توان و به صورت ترکیبی حمله کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در همین جریانات اخیر در مشهد و برخی استان‌ها، مسائلی پیش آمد و دشمن این مسائل را پیش می‌آورد تا فرصتی برای ایجاد اختلاف مذهبی، قومی و قبیله‌ای ایجاد کند، می‌خواهند بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: این دوعالم روحانی به شهادت رسیدند اما دشمن در حال سوءاستفاده است و می‌خواهد اختلاف در سطح ملی ایجاد کند و در شرق کشور بین ایران و افغانستان حاشیه سازی کند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مگر مردم افغانستان در دفاع ا ز حرم لشکر فاطمیون نداشتند و۴۰ سال مردم ایران از مردم افغانستان حمایت نکرده است اما امروز دشمن می‌خواهد بین ما و افغانستان تفرقه بیندازد مشکلات اقتصادی ایجاد کند.

شعبانی موثق افزود: ایجاد حاشیه در دولت از اهداف دیگر دشمن است مسئله اصلی کشور ما اقتصاد و نگرانی‌های موجود است، حال عده‌ای از خواهران وارد ورزشگاه نشده‌اند که البته باید بسترها در این زمینه حل شود اما این مسئله اصلی کشور ما نیست، دشمن تلاش می‌کند دولتمردان و دولت ما را با حاشیه روبرو کند.

وی ادامه داد: مطالبه اصلی مردم ما اقتصاد و گرانی‌های موجود در بازار است و دولتمردان باید بر این امور تمرکز ویژه کنند، ترسیم غیر واقعی از واقعیت‌ها اجتماعی است، آنچه بعد از حادثه حرم انفاق افتاد این بود که دشمن با فضاسازی رسانه‌ای با مدیریت خاص خود با القائات در فضای رسانه‌ای و مجازی دارد می‌خواهد بین مردم القا کند که بین روحانیون و مردم ایران فاصله زیادی وجود دارد، نظراتی که در فضای مجازی گذاشته می‌شود دشمن آنها را مدیریت می‌کند و می‌خواهد واقعیت‌های اجتماعی مارا به گونه‌ای نشان دهد که یک شکاف اجتماعی عمیق را طراحی کند.

وی در ادامه بابیان اینکه مردم ایران از خشونت علیه یک هموطن خوشحال نمی‌شود، ادامه داد: کدام انسان بافرهنگ و متمدن ایرانی از شهادت کسی خوشحال شود، تمدن ایرانی ما اجازه نمی‌دهد در مقابل خشونت بی اهمیت باشیم، روحانیون باشرافت، مظلومیت وبا محرومیت زندگی کرده‌اند.

شعبانی موثق افزود: عده‌ای روحانیون را سد راه خود می‌بینند این افراد انسانیت ندارند و وجدان‌های آنها آلوده شده است و جز معاندین هستند و نمی‌توان با آنها صحبت کرد چون فکر می‌کنند روحانیون نمی‌گذارند به اهداف خود برسند.

وی تاکید کرد: برخی از روحانیون دنبال منافع خود هستند اما روحانیون اصیل ما مانند مرجعیت ما و رهبر انقلاب اسلامی و روحانیونی که در همسایگی شما زندگی می‌کنند دنبال رضایت و سعادت مردم و کشور هستند، دنبال عدالت هستند و با فساد ضدیت دارند.

وی بیان کرد: هیچ قشری به اندازه روحانیت دغدغه زندگی مردم را ندارند، رهبر انقلاب اسلامی و مراجع دغدغه شرایط اقتصادی مردم را دارند، روحانیون مخالف حقوق‌های نجومی، فساد، اختلاس و ظلم هستند.

نماینده ولی فقیه در همدان ادامه داد: اینکه برخی افراد روحانیت را مورد حمله قرار دهند، باید بدانند که روحانیون اصیل صلاح و سعادت شما را می‌خواهند، روحانیونی هستند که برای مشکلات مردم گریه می‌کنند.

وی افزود: روحانیت اصیل شما پیروان مکتب علی بن ابیطالب هستند که به قاتل خود گفت من بخشش می‌خواهی و تو مرگ مرا، روحانیون ما تربیت شده مکتب رسول الله هستند که وقتی دندان ایشان را شکستند و خاکستر به سر ایشان پاشیدند و به ایشان مجنون گفتند ایشان گفتند خدا مرا رحمت فرستاده نه برای نفرت بلکه برای دوستی آمده‌ام.

شعبانی موثق گفت: کل حوزه‌های استان همدان را جمع کنیم نصف دانشگاه‌های استان ما نخواهد شد، حوزه‌های که توسط خیرین ساخته شده است و با همین شرایط ۱۲ سال است حوزه‌ای که می‌خواهد توسط خیرین ساخته شود هنوز ناقص است و تکمیل نشده است، بودجه‌ای که در این استان به حوزه می‌دهند یک چهارصدم یکی از دانشگاه‌های کشور و استان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان بیان کرد: برخی می‌گویند که روحانیون حقوق نجومی می‌گیرند، در حالی که برخی از روحانیون استاد هستند یا جذب دستگاه‌های اداری شده‌اند که مانند مردم عادی حقوق می‌گیرند، و نباید اجازه داد طراحی‌های دشمن برای کشور ما مشکل پیش آورد.

کد خبر 5462140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha