۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونای خراسان‌جنوبی:

روند افزایشی کرونا در خراسان جنوبی/ روزانه ۱۴۷ بیمار جدید داریم

روند افزایشی کرونا در خراسان جنوبی/ روزانه ۱۴۷ بیمار جدید داریم

بیرجند-دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری از کرونای خراسان جنوبی گفت: هفته آخر اسفندماه تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان‌جنوبی روزانه ۷۰ نفر بوده که این آمار در روزهای اخیر به ۱۴۷ نفر رسیده است.

غلامرضا شریف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: موارد ابتلاء به کرونا در خراسان‌جنوبی نسبت به هفته آخر اسفند ماه روند افزایشی پیدا کرده و به حدود دو برابر رسیده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در هفته آخر اسفندماه تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان‌جنوبی روزانه ۷۰ مورد بوده است که این آمار در روزهای شانزدهم و هفدهم فروردین ماه به ۱۴۷ مورد رسیده است.

شریف زاده با اشاره به اینکه بیماران بستری دارای علائم تنفسی و کرونا مثبت در بیمارستان‌ها تغییر چندانی نکرده است، ادامه‌داد: هفته آخر اسفند تعداد بستری‌های تنفسی ما ۳۷ مورد بوده است که در این روزها به حدود ۴۲ مورد رسیده است.

وی گفت: تعداد کرونا مثبت‌های بستری در بیمارستان‌ها نیز در بازه زمانی بیان شده ۳۲ مورد بوده است که این آمار به ۳۵ مورد رسیده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کرونا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هر چند آمار بستری‌های ما افزایش چندانی نداشته است ولی احتمال دارد با توجه به افزایش قابل توجه مبتلایان، این آمار نیز در هفته‌های آتی افزایشی شود.

شریف زاده در پاسخ به این سوال که آیا بازگشایی مدارس در این افزایش ابتلاء تأثیر داشته است یا خیر بیان‌کرد: مدارس چند روزی است که باز شده است و این افزایش ارتباطی با بازگشایی ندارد بلکه بیشتر به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دید و بازدیدهای نوروزی و سفرهای ایام تعطیلات ارتباط پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر وضعیت خراسان جنوبی از نظر شیوع کرونا خطرناک نیست ولی اگر این روند افزایشی ادامه پیدا کند وضعیت به خطر نیز خواهد رسید.

کد خبر 5462424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha