۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۱۵

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران خبر داد؛

تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد ریال برای مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران

تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد ریال برای مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران

ساری- سرپرست جهاد کشاورزی مازندران از تخصیص دو هزار میلیارد ریال برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در استان خبر داد.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کشاورزی قراردادی از برنامه‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است تا از همه ارکان دولتی و بخش خصوصی برای حمایت از تولید استفاده شود، افزود: کشت قراردادی برنج و دانه‌های روغنی و مرکبات در مازندران اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: در کشاورزی قراردادی نهاده‌های تولید در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد تا منجر به افزایش تولید محصول شود و اجرای این طرح منجر به کوتاه شدن دست واسطه‌ها و دلالان می‌شود و سود تولید به تولیدکنندگان می‌رسد.

وی به حوزه مکانیزاسیون کشاورزی اشاره و اضافه کرد: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به مازندران اختصاص داده شد تا تکنولوژی کشاورزی افزایش یابد.

عنایتی با بیان اینکه اعتبارات خوبی از سفر رئیس جمهور به زیرساخت‌های کشاورزی استان اختصاص یافت تا کشاورزی به صرفه شده و بهره وری منابع آبی افزایش یابد، افزود: کشاورزی قراردادی می‌تواند در مدیریت بازار و کاهش واردات مؤثر باشد و امنیت غذایی را تضمین کند.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: کشاورزی قراردادی در سطح ۲۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان اجرا می‌شود که تاکنون در سطح سه هزار هکتار قرارداد بسته شده است.

کد خبر 5462835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha