۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۲۸

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرمشهر:

ارگان‌ها برای مقابله با کرونا حمایت بیشتری کنند

ارگان‌ها برای مقابله با کرونا حمایت بیشتری کنند

خرمشهر - سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرمشهر با اشاره به روند واکسیناسیون در خرمشهر خواستار همکاری بیشتر ارگان‌های این شهرستان در این زمینه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد جلالی عصر امروز شنبه در نخستین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در سال ۱۴۰۱ که در سالن شهید دورقی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: میزان واکسیناسیون در شهرستان خرمشهر هرچند مطلوب بوده اما هنوز به سطح قابل قبول و دلخواه نرسیده و همکاری ارگان‌های مختلف خرمشهر برای بهبود این روند نیز ضروری است.

جلالی با اشاره به کاهش مشکلات کمی و کیفی خدمات رسانی بهداشتی در نوروز امسال نسبت به سال قبل از کاهش بیماران بستری با علائم اومیکرون در بیمارستان ولی عصر (عج) خرمشهر خبر داد که نشان از پشت سر گذاشتن پیک اومیکرون دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرمشهر همچنین پلمب یک آرایشگاه زنانه را از نتایج انجام ۱۶۰ بازدید از واحدهای صنفی این شهرستان تنها در هفته گذشته برشمرد.

طبق گزارش ارائه شده در این جلسه ۸۱.۶۴ درصد از خرمشهری‌های دوز اول واکسن، ۶۸.۱۲ دوز دوم و ۲۲.۶۶ دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی در این گزارش نیز میزان واکسیناسیون مادران باردار در دوز اول را ۹۷ درصد و در دوز دوم را ۷۳ درصد اعلام کرد که در سطح دانشگاه قابل قبول است و بنا به داده‌های ارائه شده نیز پوشش واکسیناسیون دانش آموزی در دوز اول ۸۸.۱۱ و دوز دوم ۶۵.۷۴ درصد بوده است که می‌طلبند دانش آموزان برای دریافت دوز دوم اقدام کنند.

«سعید سیاحی» سرپرست آموزش و پرورش خرمشهر با اشاره به بازگشایی مدارس در شرایط کنونی گفت: در هفته گذشته ۱۰۰ مورد بازدید از مدارس انجام و در این بازدیدها توصیه‌های بهداشتی ارائه شد.

فرماندار خرمشهر در این نشست بر تهویه مناسب کلاس‌ها برای جلوگیری از آغاز پیک بعدی کرونا تاکید کرد و گفت: حضوری شدن مدارس تأثیر مثبت زیادی بر روند آموزشی خواهد داشت اما می‌طلبد تا معلمان علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز این نکات را به دانش آموزان نیز گوشزد کنند.

نادر عمیدزاده بیان کرد: با حضوری شدن دانشگاه‌ها سرکشی مداوم به این اماکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به این منظور حمایت از طرح شهید سلیمانی و همکاری شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف با بهداشت و درمان می‌تواند نقش مؤثری را در جلوگیری از همه گیری مجدد کرونا ایفا کند.

کد خبر 5463086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha