۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۱۵

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال:

بیشترین کشفیات قاچاق چوب استان اردبیل در خلخال انجام می‌شود

بیشترین کشفیات قاچاق چوب استان اردبیل در خلخال انجام می‌شود

خلخال- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: با توجه به واقع شدن بیش از ۸۰ درصد از جنگل‌های استان اردبیل در خلخال، بیشترین کشفیات چوب قاچاق جنگلی در شهرستان خلخال صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق پورمحمد ظهر یکشنبه در جریان بازدید از ایستگاه‌های محیط‌بانی شهرستان خلخال اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته بیش از پنج تن چوب جنگلی قاچاق از قاچاقچیان فرآورده‌های چوبی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: این محموله در سه دستگاه خودرو نیسان وانت بارگیری شده بود و قاچاقچیان قصد داشتند آن را از منطقه خارج و به فروش برسانند که با هوشیاری مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی خلخال این محموله کشف و ضبط و به محوطه اداره منابع طبیعی انتقال یافت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: مأموران یگان حفاظت این اداره در جریان شناسایی و کشف این محموله قاچاق، سه دستگاه خودرو نیسان وانت را توقیف کردند و قاچاقچیان فرآورده‌های چوبی جنگلی نیز دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل محاکم قضائی این شهرستان شدند.

پورمحمد افزود: مأموران یگان حفاظت این اداره در سال گذشته نیز موفق به کشف و ضبط محموله‌های قاچاق چوب‌آلات جنگلی شده و ده‌ها تن انواع چوب جنگلی قاچاق را از چنگ قاچاقچیان خارج کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ۲۰ ماه گذشته با تلاش مأموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی خلخال ۵۳ تن چوب‌آلات جنگلی قاچاق، ۶۸ پایه چوبی قطع شده از جنگل درختان بلوط منطقه اندبیل و مقادیر قابل توجهی تخته جنگلی از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

پورمحمد اضافه کرد: اجرای طرح ممنوعیت ۱۰ ساله برداشت چوب از جنگل‌های شمال کشور، افزایش غیرمنتظره قیمت چوب در بازار و افزایش میل قاچاقچیان فرآورده‌های چوبی جنگلی به استفاده از راه‌های ارتباطی این شهرستان برای عبور محموله‌های قاچاق موجب افزایش قاچاق چوب جنگلی و صنعتی شده است.

وی بیان کرد: با توجه به واقع شدن بیش از ۸۰ درصد از جنگل‌های استان اردبیل در خلخال، بیشترین کشفیات چوب قاچاق جنگلی این استان در شهرستان خلخال صورت می‌گیرد.

پورمحمد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در اجرای ماده ۴۲ قانون مقابله با قطع اشجار و درختان جنگلی برای افراد متخلف در زمینه اقدام به قطع درختان جنگلی، پرونده قضائی تشکیل و متخلفان محاکمه شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال تصریح کرد: شهرستان خلخال دارای ۲۵۷ هزار هکتار جنگل و مرتع است که از این میزان ۴۵ هزار هکتار را جنگل‌های قد کوتاه ارس و بنه تشکیل می‌دهند که علاوه بر تنوع گونه‌های جنگلی خلخال با برخورداری از ۲۱۲ هزار هکتار مرتع، ۲۱ درصد از کل مراتع استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 5463663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha