۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۳

مدیرکل هواشناسی خوزستان:

پیش‌بینی غلظت گرد و خاک را کرده بودیم/ تعطیلی دست ما نیست

پیش‌بینی غلظت گرد و خاک را کرده بودیم/ تعطیلی دست ما نیست

اهواز - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: این اداره کل پیش‌بینی غلظت گرد و خاک امروز استان را کرده بود و آن را به دستگاه‌های تصمیم گیرنده اعلام کرد.

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که «آیا هواشناسی خوزستان پیش بینی غلظت گرد و غبار امروز استان را کرده بود؟» اظهار کرد: همانگونه که پیش از این نیز اعلام کرده بودیم پیش بینی دقیق حرکت و مسیر و مناطقی که تحت تأثیر گرد و خاک قرار می‌گیرند و نیز میزان غلظت در این مناطق و زمان پایداری آن کاری بسیار مشکل و به عبارتی مشکل روز هواشناسی جهانی است ولی با وجود این ما دیروز هشدار سطح نارنجی را در مورد وقوع گرد و خاک عراقی و تأثیر آن بر خوزستان صادر کردیم.

وی افزود: پیش بینی ما غلظت بالای یک هزار میکروگرم بر متر مکعب در مناطقی از استان بود؛ همچنین در اکثر مناطق مرکزی، شمالی، غربی و جنوبی انتظار کاهش دید به زیر یک هزار متر و در برخی نقاط به زیر ۵۰۰ متر را داشتیم که اینگونه هم شد و در برخی نقاط استان دید افقی به زیر ۳۰۰ متر هم رسید.

سبزه زاری ادامه داد: بر اساس همین پیش‌بینی‌های ما روز گذشته کمیته اضطراری آلودگی هوای خوزستان تشکیل جلسه داد و در آن شرایط بحرانی گرد و خاک توضیح داده شد تا در مورد تعطیلی و هر گونه مورد مرتبط تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تاکید کرد: ما مستندات خود را ارائه می‌دهیم ولی در مورد تعطیلی‌ها تصمیم گیر نیستیم.

کد خبر 5463762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      7 0
      خاک توی سر تون دانش آموزان و مردم همه رفتن بیرون و بسیار سردرگم شدن،مسئولین بی تدبیر
    • احمد IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      4 0
      خوزستانِ خوزستانِ خوزستان مظلوم مظلوم مظلوم
    • سارا IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      0 0
      متاسفانه باتوجه به اینکه سازمان هواشناسی همیشه پیش بینی اینجور موارد رو از چند روز قبل توی سایتش داره ولی تعطیلی ها یا ساعت 12 شب اعلام میشه که ملت خواب هستند و خیلی ها متوجه نمی شوند و یا مثل مورد روز یکشنبه که مردم سردرگم شدند و آخرش همه توی خاک بیرون رفتند و برگشتند.
    • خوزستان اهواز IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
      0 0
      مسولین استان ما هیچ اجازه آیی از خود ندارند همه ی هماهنگی ها با تهرانه هرچی اونا گفت وبس ای خوزستان مظلوم وتو سری خور این خاک هر جا بود به طور قطع تعطیل اعلام کرده بودند .پس نتیجه میگیرم سلامت مردم خوزستان اصلا برای کسی ذره آیی ارزش ندارد