۲۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۲۵

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان خبر داد؛

تهیه نقشه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کردستان

تهیه نقشه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کردستان

سنندج- مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از تهیه نقشه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قادری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: از یک هزار و ۶۹۵ روستای استان ۳۸۰ روستا زیر ۲۰ خانوار بوده و یک هزار و ۳۱۵ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت است که برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار نقشه طرح هادی تهیه شده است.

وی افزود: از این تعداد در ۱۷۷ روستا بازنگری طرح هادی انجام شده و امسال هم در ۱۴۷ روستا با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال بازنگری طرح هادی انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان خاطر نشان کرد: در ۵۵۱ روستا که ۷۰ درصد جمعیت روستایی استان را در خود جای داده است یک فاز طرح هادی اجرا شده و امسال هم در ۳۰۰ روستا با اعتبار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال این طرح اجرایی خواهد شد.

قادری افزود: تاکنون ۸۲ هزار و ۵۵۶ جلد سند مالکیت روستایی در هزار روستا در استان صادر شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی اعلام کرد: تاکنون ۴۸ هزار و ۶۹۵ واحد مسکونی در روستاها نوسازی و مقاوم سازی شده است و پنج هزار و ۲۹۸ قطعه زمین روستایی برای احداث مسکن نیز واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اظهار داشت: پروژه‌هایی همچون دارالقرآن سنندج، دانشگاه بین المللی علوم قرآنی، کتابخانه آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) و چند طرح دیگر به مساحت بیش از ۵۰ هزار مترمربع از جمله اقدامات اجرایی بنیاد مسکن است که در حوزه وظایف تکلیفی انجام شده است.

قادری افزود: سال گذشته ۳۰ روستای خالی از سکنه در استان شناسایی شد که ساکنان قبلی آن خواستار برگشت هستند و در همین راستا پنج روستا احیا شد.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در استان نیز گفت: در حوزه کاری بنیاد مسکن ۶ هزار نفر ثبت نام کردند که سه هزار و ۲۱۰ نفر آورده اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی خود را واریز کرده و برای هزار و ۳۷۸ نفر تأمین زمین، هزار و ۳۴۵ نفر برای دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری معرفی و ۵۲۶ نفر هم برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده اند.

کد خبر 5463766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha