۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۵۳

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

امر به معروف نیازمند فعالیت‌های سلبی و ایجابی به صورت همزمان است

امر به معروف نیازمند فعالیت‌های سلبی و ایجابی به صورت همزمان است

بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: فعالیت‌های ایجابی و سلبی باید توأم و به تناسب در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر دو شنبه در نشست ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت و تأثیر امر به معروف در جامعه دینی، اظهار کرد: به دلیل فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر، امت پیامبر (ص) بهترین امت لقب گرفت؛ ازاین‌رو باید تلاش کنیم اجرای بهتر و بیشتر این فریضه را ادامه دهیم.

وی افزود: شاید انجام معروف و ترک منکر توسط خودمان راحت باشد؛ اما اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر دشوارتر است؛ زیرا انجام این فرایض هزینه داشته و برای اجرای آن باید از آبرو و وقت خود هزینه کنیم، به‌گونه‌ای که گاهی مقابله‌به‌مثل و برخورد بد صورت می‌گیرد اما این موارد از تبعات اجرای این فریضه است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی گفت: هر کدام از ما باید خود را در این زمینه دغدغه مند و مسئول بدانیم و با استفاده از ظرفیت‌های موجود بحث امربه‌معروف و نهی از منکر را پیش بریم.

وی تصریح کرد: در این راستا ستاد برای هماهنگی فعالیت‌ها بوده و قرار نیست خود ستاد تمام اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه بر مساعدت دستگاه‌ها نسبت به این فریضه تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در زمره بالاترین و مهم‌ترین اقدامات فرهنگی است، ادارات می‌توانند مطابق قانون و از محل بودجه‌های فرهنگی، به ستاد امربه‌معروف کمک کنند.

امام جمعه بجنورد همچنین بر پیگیری توأمان کار فرهنگی و اقدامات قضائی در زمینه فرایض امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید کرد و بیان داشت: فعالیت‌های ایجابی و سلبی باید توأم و به تناسب در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اجرایی شود.

وی در انتها گفت: در شرایطی که همه دنیا هجمه وسیعی علیه دین و ارزش‌های اسلامی را در دستور کار دارند، باید فعالیت‌های تبلیغی و تبیینی متناسب داشته باشیم تا بتوانیم در برابر این هجمه مقاومت کنیم.

کد خبر 5464676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha