۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۴۰

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد؛

آماده همکاری برای حل مشکل خروج پزشکان متخصص از استان هستیم

آماده همکاری برای حل مشکل خروج پزشکان متخصص از استان هستیم

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خروج ۱۸نیروی متخصص کار ارائه خدمت به مردم را با مشکل مواجه می کند، گفت: آماده همکاری برای حل مشکل خروج پزشکان متخصص از استان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عبادی صبح سه شنبه در دیدار با تعدادی از اعضای هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: توجه به علم و دانش، مدیریت صحیح فضای کار و اخلاق پزشکی از موارد مهمی است که باید توجه جدی در کار خود نسبت به آنها داشته باشید.

وی تصریح کرد: در زمان مراجعه بیمارانی که در شرایط بین مرگ و زندگی قرار دارند که شاید از نظر اقتصادی هم شرایط مناسبی نداشته باشند، نوع برخورد شما با آنها خیلی مهم است.

به گفته وی در این شرایط باید با بیمار به گونه‌ای رفتار شود که دغدغه‌ای جز بیماری خود به گفته مقام معظم رهبری نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: رفتار ما به لحاظ اخلاقی با بیمار نباید طوری باشد که برای او سنگین باشد. در بعضی از مواقع شاید بیمار انتظارات بی جایی هم داشته باشد اما به خصوص در مواجه با بیماران روانی نوع برخورد شما مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان داشت: در پزشکی مکتبی همه این موارد رعایت می‌شود زیرا گاهی شرایط به گونه‌ای سخت است که بیمار خودش را فراموش می‌کند.

وی تاکید کرد: به طور نسبی در مجموعه پزشکان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند به همه این موارد با انجام کارهای خیر و حضور یک روزه پزشکان در روستاهای استان برای خدمت به مردم توجه می‌شود.

وی ادامه داد: انجام کار علمی نیازمند همراهی لوازمی است و شیوه عرفانی و عشق الهی یکی از بخش‌های تندرستی است که برای کسب رضای خدا انجام می‌شود.

به گفته وی هرچند تا رسیدن به مطلوب در این حوزه خیلی راه داریم، انجام این کار نیازمند عزم و اراده است و با از خودگذشتگی به دیگران باید ارائه خدمت شود.

نماینده ولی فقیه وجود حرص، احتکار و افراد بخیل را از ویژگی‌های تمدن وحشی دانست و ادامه داد: تا زمانی که عدالت در جامعه پیاده نشود مشکلات حل نخواهد شد و هر مسئولی باید در این شرایط به خوبی کار کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: در تمدن وحشی بخشی از امکانات موجود نابود و در دریا ریخته می‌شود تا دیگر افراد بشر از آنها استفاده نکنند.

وی ایجاد اعتماد در جامعه را کلید حل بعضی از مشکلات اعلام و گفت: با همکاری شما آماده انجام اقدامات لازم برای حل مشکل خروج پزشکان متخصص از استان هستیم.

کد خبر 5465350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      سلام لطفا پیگیر افتتاح بیمارستان بشرویه هم باشید درشهرستان بشرویه مردم حداقل امکانات بیمارستانی را ندارن جناب عبادی خودتون به داد مردم بشرویه برسین ظاهرا مسولین شهرستان یا خوابن یا اطلاع از مشکلات مردم ندارن با تشکر