۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۰۲

در یک دیدار مجازی مطرح شد

درخواست‌ کمک صلیب‌سرخ روسیه از هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران

درخواست‌ کمک صلیب‌سرخ روسیه از هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران

رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: تاکنون ۶۷۵ هزار آواره که ۱۳۰ هزار نفر از آن‌ها کودک هستند؛ از شرق اوکراین به روسیه آمده‌اند و محتاج اسکان و غذا هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پاول ساوچک رئیس صلیب‌سرخ روسیه، عصر امروز ۲۳ فروردین در دیداری مجازی از دکتر پیرحسین کولیوند برای دریافت کمک‌های بشردوستانه ایران جهت اسکان و تأمین نیازهای اولیه آوارگان شرق اوکراین، تقاضای همکاری کرد.

رئیس صلیب‌سرخ روسیه گفت: ۶۷۵ هزار آواره که ۱۳۰ هزار نفر از آن‌ها کودک هستند خود را به خاک روسیه رساندند و ما تا کنون توانسته‌ایم تنها برای ۱۱ هزار کودک و ۱۹ هزار بزرگسال، خدمات اسکان را فراهم کنیم. بنابراین از جمعیت‌های ملی و به خصوص جمعیت هلال‌احمر ایران درخواست کمک داریم.

در این دیدار پیرحسین کولیوند گفت: جمعیت هلال احمر ایران در تاریخ یکصد ساله خود تجارب متعددی از شرکت در عملیات‌های بین‌المللی پاسخ به سوانح طبیعی و انسانی داشته‌است و در روزهای آغازین این مخاصمه برای حضور در مرز لهستان جهت خدمت‌رسانی به آوارگان اوکراینی اعلام آمادگی کرده بود تا در صورت لزوم تیم‌های درمان اضطراری برای کمک به بهداشت و درمان آوارگان را اعزام کند.

وی یادآوری کرد: جمعیت ایران تنها هلال‌احمر در دنیا است که در کنار تعدادی از جمعیت‌های صلیب‌سرخ بزرگ جهان، شریک راهبردی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر برای اعزام تیم‌های درمان اضطراری در پاسخ به سوانح و مخاصمات بین‌المللی است.

در ادامه رئیس صلیب‌سرخ روسیه با ارائه گزارشی از اقدامات بشردوستانه گفت: برای عملیات باز پیوندی خانواده و جست‌وجوی مفقودین خط ارتباطی اعلام کردیم که تاکنون بیش از ۷ هزار تماس برای درخواست جست‌وجو و ثبت مفقودی داشته‌است.

وی افزود: تاکنون ۱۸۰ هزار تن اقلام زیستی و غذایی و همچنین ۱۰ هزار کوپن برای تهیه بسته‌های بهداشتی و ۵ هزار کوپن برای خرید رایگان مواد غذایی از فروشگاه‌ها را در اختیار آوارگان قرار داده‌ایم و ۱۰۰ روانشناس را برای کاهش آسیب‌های روانی به اردوگاه پناهندگان اعزام شده‌اند.

پاول ساوچک همچنین از انتشار استمداد و گواهی درخواست کمک از طریق فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر برای جمع‌آوری مبلغ ۱۰۰ میلیون فرانک سوئیس خبر داد.

کد خبر 5465796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عبدالله IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      4 19
      روسیه متجاوز باید محکوم شود
    • فری IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      3 5
      میگویند اگر بخواهی گوش کسی را بگیری و دور دنیا بچرخانی برای تنبیه خودت هم همراهش باید بچرخی یعنی هر آسیبی که به هرکس بزنی عین آن برای خودت است روسیه گوش اوکراین را چرخاند حالا خودش هم میچرخد و بیچاره شده که شکم آواره ها را چگونه سیر کنه
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      3 2
      روسیه به افغانستان حمله کرد 42 ساله اونارو فرستاد ایران حالا اوکراین رو زده دلش هم میسوزه؟خودت اسکان بده همه کارهای روسیه برای بیچاره کردن ایران است همش حقه بازیه مردم ما در تحریم وگرانی هستند در جنگ ایران روسیه اوارگان غرب وجنوب را اسکان وغذا وپوشاک داد؟احمله به اوکراین برای اغتشاش درمذاکرات ماست
    • نیما IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      1 5
      شباهت هایی بین انتقادها از روسیه و ایران میبینم! در هر دو مورد هییییچ کسی سهوا یا عمدا هییییییچ اشاره ای به شیطنت های امریکا و ناتو نمیکنه! هچ اشاره ای به دخالت ها و اهداف غرب نمکنن!!! این ...یعنی....چه؟؟؟؟؟ بیسوادی؟؟ نادانی؟؟؟؟ خیانت؟؟؟؟ یا شاید هم خیلی روشنفکرن و بقیه نمیفههههمن!!!؟؟!!؟؟.
      • راوی IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
        0 0
        دمت بزار
    • حمدی IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      5 0
      یک راه حل بیشتر ندارن اونم توقف جنگه پوتین به گور باباش خندید حمله کرد هرکس توهم بزنه حمله کنه به همسایه اش که نشد افغانستان را هم روسیه بد بخت کرد بدبخت کرد ده سال دیگه نوبت ایرانه روسیه جاده صاف کن آمریکاست بهانه بدستش میده اون بیاد شرق غارت کنه
    • نظر ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      4 0
      ارث باباته مدی به روس ها
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      6 1
      پوتین حق ندارد از جیب مردم ایران هزینه کند خودش باید تاوان اشتباه خود را بپردازد
    • ایران IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      3 15
      ما از هر لحاظ که بتوانیم به روسیه کمکم میکنیم روسیه تنها دوست و برادر ماست
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      0 0
      اولش میگه رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: تاکنون ۶۷۵ هزار آواره که ۱۳۰ هزار نفر از آن‌ها کودک هستند؛ از شرق اوکراین به روسیه آمده‌اند و محتاج اسکان و غذا هستند. بعدش میگه رئیس صلیب‌سرخ روسیه گفت: ۶۷۵ هزار آواره که ۱۳۰ هزار نفر از آن‌ها کودک هستند خود را به خاک روسیه رساندند بالاخره کی اینو گفته؟؟!!!
    • ایرانی IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      0 0
      ایرانی خودشون هزار تا مشکل دارن حال مسلمون یک چیزی حالم ار اوکراین بهم میخوره
    • کاوه IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      0 0
      نه دروغ می گوید کدام اکراینی وارد روسیه شدن این کمک ها برای ارتش درمانده اش می خواهد به چه روزی افتاده این ابر قدرت توهمی
    • IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      0 0
      ما نمی دونم چرا اینها در ایران نیاوردن در هتل 5 ستاره واقعا من شوخی نمی کنم به نظرم اگر این بشه پس هتل 5 ستاره خیانت به نسانیت چون هتل در این شرایط که هتل ها هممیشه باید در جنگها و لزله خط اول باشند و اگر ایران این کار بکند کشورهای دیگه هم شاید هتل تها را بزارند