۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۰۲

استاندار البرز:

باید البرز را از محرومیت در سرانه‌های آموزشی رها کنیم

باید البرز را از محرومیت در سرانه‌های آموزشی رها کنیم

البرز - استاندار البرز گفت: باید استان را از محرومیت در سرانه‌های آموزشی که دچار آن است رها کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی ظهر چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع)، با اشاره به اینکه به هفته بزرگداشت مقام معلم نزدیک می‌شویم، افزود: اکنون برای جبران ضعف‌ها و عقب ماندگی سرانه‌های آموزشی و پرورشی استان برنامه‌های بزرگی در دستور کار استان داریم.

وی ادامه داد: برای این منظور ضرورت دارد که اعضای شورای آموزش و پرورش استان رویکرد خود را از جلسات تشریفاتی به سمت کارگروه‌های عملیاتی و اجرایی تغییر دهند.

عبداللهی گفت: برنامه ساخت ۲۰۰ مدرسه تا پایان دولت سیزدهم و آغاز فاز اول آن با هدف احداث ۱۰۰ مدرسه طی مشارکت دولت و خیرین در استان اجرایی خواهد شد بنابراین این شورا مسئولیت خطیری به عهده دارد.

وی افزود: اعضای شورای آموزش و پرورش استان باید طرح و برنامه‌های با قابلیت اجرایی ارائه دهند و در برای تحقق آنها پیگیر و پیشتاز باشند.

استاندار البرز گفت: شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه مکلف به جانمایی زمین‌های مناسب برای احداث مدرسه هستند و اعضای شورا باید روند امور را دنبال کنند.

وی افزود: بنده بعنوان نماینده عالی دولت در استان مسئولیت‌های متعددی را دارم که با توجه به مطالبات و نیازهای مردمی باید به انها بپردازم بنابراین تک تک مسئولان استان باید در حوزه خود نسبت به اجرای مصوبات و برنامه‌ها اهتمام داشته باشند.

عبداللهی با اشاره به ضرورت تکریم معلمان در تمامی ایام سال و بویژه در هفته گرامیداشت مقام معلم، گفت: در این ایام باید تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی به سهم خود از معلمان تجلیل کنند، معلمان نمونه استان باید شناسایی شوند و نام و عکس آنها در نقاط مختلف شهر باشد.

وی با اشاره به اینکه باید تعاونی‌های مسکن برای معلمان راه اندازی شود، افزود: تکریم معلمان باید به واقع صورت گیرد چراکه امید و انگیزه بخشیدن به آنها بر کیفیت آموزش و پرورش نسل‌های آینده کشور تأثیر بسزایی دارد.

استاندار البرز گفت: ضرورت دارد با راه اندازی ستاد نهضت مدرسه سازی در استان با اقدامات ویژه ای همچون احداث ۲۰۰ مدرسه و جلب مشارکت خیرین کل کشور، البرز را از محرومیت در سرانه‌های این بخش رها کنیم.

وی افزود: ۳۵ معلم استان را در شرایط شیوع کرونا از دست دادیم بنابراین دیدار با خانواده‌های آنها در این ایام ضرورت دارد.

عبداللهی گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای ساخت و تجهیز مدارس و تکریم معلمان اختیار تام از سوی نماینده دولت در استان دارد بنابراین در انتظار برنامه‌های این اداره هستیم.

کد خبر 5466224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha