۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۶

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

سهم کهگیلویه و بویراحمد از سد تنگ سرخ۱۲۴میلیون مترمکعب است

سهم کهگیلویه و بویراحمد از سد تنگ سرخ۱۲۴میلیون مترمکعب است

یاسوج- معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سد تنگ سرخ ۵۶ میلیون مترمکعب سهم استان فارس و ۱۲۴ میلیون مترمکعب سهم بخش شرب، کشاورزی و صنعت و باغداری کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش خبرنگار مهر، کیامرث حاجی‌زاده ظهر چهارشنبه در بازدید از سد تنگ سرخ یاسوج افزود: این سد، آب مورد نیاز بخش‌های اردکان و سپیدان شیراز و بویراحمد و دنا در کهگیلویه و بویراحمد را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه منابع آب پایدار، نیاز استان به خصوص مرکز استان شهرستان بویراحمد و دنا و بخش‌های تابعه است، گفت: به علت عدم کنترل سیلاب، بخش کشاورزی ما متحمل خسارت می‌شد.

حاجی زاده افزود: مهمترین شغل مردم کشاورزی، دامپروری و باغداری است و استان کهگیلویه و بویراحمد به علت عدم داشتن منبع آب پایدار و خشکسالی خسارت زیادی سال گذشته و سال جاری متحمل شد.

وی بیان داشت: برای اولین بار در یکسال و نیم اخیر حرکت جدیدی در بحث سدسازی در درون استان آغاز شد و سد تنگ سرخ در سال ۹۰ کلنگ‌زنی شد اما به علت معارضات دولتی، مردمی و همچنین مشکل اعتباری که داشت، سال‌ها راکد ماند تا اینکه در یکسال و نیم اخیر با رایزنی مسئولان استان فعال شد.

حاجی زاده تصریح کرد: طبق گزارش قرارگاه خاتم به عنوان مجری طرح، پروژه ۴۲ درصد پیشرفت دارد که پیشرفت خوبی است اما به دلیل خشکسالی‌های پی در پی نیاز است که سدها سریع‌تر احداث شود و بعد از سفر ریاست جمهور و پیگیری استاندار، وزارت نیرو قول داد که این پروژه جز پروژه‌های اولویت‌دار وزارتخانه دیده شود به همین دلیل هفته آینده به همراه استاندارد جلسه‌ای به منظور تأمین اعتبار این پروژه خواهیم داشت.

معاون عمرانی استانداری با بیان اینکه این سد قرار است برای رضایت‌مندی مردم در بخش شرب، کشاورزی و صنعت احداث شود، گفت: روستاهایی در حوزه مخزن سد قرار دارند و باید جابجا شوند، به همین منظور از سال گذشته دو کارگروه در معاونت عمرانی استانداری تشکیل و کار تملک در حال انجام است و اعتبارات تأمین و بخشی پرداخت شده است.

حاجی راده افزود: جانمایی برای جابه‌جایی لجن‌های ته مخزن سد انجام شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ کل اعتبارات پروژه‌های عمرانی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان بود، گفت: در سال ۱۴۰۰ اعتبارات دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان شد، از محل سفر رئیس جمهور بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به استان تخصیص داده شد و با اختصاص ۷۰۰ میلیارد به استان موافقت شد تا علاوه بر اعتبارات سالیانه استان، ۱,۲۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به استان تخصیص یابد.

کد خبر 5466362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha