۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۴۲

فرماندار فردوس:

فردوس به قطب علمی استان و منطقه تبدیل شود

 فردوس به قطب علمی استان و منطقه تبدیل شود

فردوس- فرماندار فردوس گفت: آموزش و پرورش فردوس باید به سهم خویش در راستای تحقق شعار سال تلاشی مضاعف نماید و شهرستان به قطب علمی استان و منطقه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه شورای آموزش و پرورش فردوس ظهر چهارشنبه با محوریت برنامه‌ریزی هفته گرامیداشت مقام معلم در حالی برگزار شد که فرماندار فردوس هنگام تجلیل از دانش آموزان رتبه آور رشته‌های مختلف المپیادی تاکید کرد: با وجود چنین استعدادهای برتر، آموزش و پرورش فردوس باید به سهم خویش در راستای تحقق شعار سال تلاشی مضاعف نماید و باید شهرستان به قطب علمی استان و منطقه تبدیل شود.

مهدی روشن تاکید کرد: باید به فرهنگ سازی تجلیل از معلمین توجه شود و این فرهنگ توسط دانش آموزان در جشن‌های محله محور با ساز و کاری مشخص و همکاری مدیران اداره‌ها به صورت مشارکتی برگزار شود.

وی اضافه کرد: جشن تجلیل از مقام معلم باید به تمام مدارس تسری و به صورت ویژه از معلمین کار آفرین و تمام پیشکسوتان تجلیل شود.

امام جمعه فردوس نیز گفت: یکی از آسیب‌های نسل جوان نبود تصمیم‌گیری درست در زندگی آنهاست.

حجت الاسلام محمد شاکری تاکید کرد: قدرت تصمیم‌گیری به اعتماد به نفس بستگی دارد و ماه رمضان فرصت مغتنمی برای جوانان است که با روزه گرفتن به این باور برسند که من می‌توانم تصمیم درستی در زندگی‌ام بگیرم.

کسب رتبه‌های المپیادی توسط ۱۸ دانش آموز فردوسی

مدیر آموزش و پرورش فردوس نیز گفت: ۱۸ دانش‌آموز فردوسی در رشته‌های مختلف المپیادی حائز رتبه‌های برتر شدند که نشان از استعداد و تلاش علمی آنها دارد.

محمد ناظری افزود: همایش روزه اولی‌ها، تجلیل از خادمان زائرین امام رضا (ص) که روزانه ۱۵۰۰ مسافر در تعطیلات نوروزی پذیرش می‌نمودند، تجلیل از خیرین و واقف یک خانه به آموزش و پرورش، از برنامه‌های پیش روی ماست که بزودی اجرایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: در خصوص کمبود نیروی انسانی کار پیگیری می‌شود و واگذاری سینما قدس که دارای ساختمان فرسوده می‌باشد نیز در دست اقدام است.

در این جلسه درخواست شورای اسلامی روستای برون مبنی بر اجاره ساختمان مدرسه شهید رفتاری روستا به بحث گذاشته شد که به تصویب اعضا رسید تا با ترک تشریفات به شورای اسلامی روستا واگذار شود.

گلایه معلمان مدارس غیر دولتی

اسماعیل حجی زاده بهمدی مدیر یکی از مدارس غیر دولتی فردوس نیز به مشکلات پیش روی این مدارس پرداخت و گفت: با اجرای پرداخت حقوق معلمان این مدارس مطابق قانون کار که توسط بازرسان اداره کار الزام شده‌ایم، عملاً ۱۰۰ نفر از فرهنگیان شاغل، بیکار می‌شوند چون توان پرداخت این حقوق را نداریم.

رئیس اداره کار، تعاون و امور اشتغال فردوس در این خصوص گفت: معلمان جوانی که در مدارس غیر دولتی مشغول بکارند از طریق سامانه سامد گله و شکایت دارند که چرا نباید یک حقوق نزدیک به قانون کار داشته باشیم.

حمید رضا صولتی تاکید کرد: سقف حقوق اینگونه معلمین باید حداقل‌های زندگی یک جوان را تأمین کند تا این معلم در کلاس درس بدون دغدغه بتواند تدریس کند.

در ادامه در خصوص برنامه‌های روز معلم و گرامیداشت هفته مقام بحث و مصوب شد تا برنامه‌هایی ویژه و در شأن مقام معلم با همکاری اعضای شورای آموزش وپرورش و مدیران شهرستان اجرا شود.

کد خبر 5466483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha