۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۴۲

رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان:

ایجاد جلسات قرآن خانگی در گلستان از اولویت های سال جاری است

ایجاد جلسات قرآن خانگی در گلستان از اولویت های سال جاری است

گرگان- رییس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: شناسایی و ایجاد جلسات قرآن خانگی در استان گلستان در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی حسینی واعظ عصر چهارشنبه در همایش مربیان جلسات خانگی قرآنی استان گلستان اظهار کرد: در حدیثی از پیامبر بزرگ اسلام آمده است که خانه‌های خود را با خواندن قرآن نورانی کنید و قبرستان قرار ندهید.

رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: پیامبر اسلام سفارش کردند که مانند قوم یهود و نصارا نباشید که عبودیت را از خانه‌ها خارج و به گوشه کلیساها برده‌اند و بدانید که خواندن قرآن باعث برکت خانه‌هایتان می‌شود و اهل آن خانه مانند ستاره‌ای برای اهل آسمان خواهند درخشید.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بر احیای جلسات خانگی قرآن تاکید دارند و به همین منظور تلاش‌های فراوانی در سطح کشور با همت مجموعه‌های قرآن در راستای توسعه جلسات خانگی قرآن در دست انجام است.

حسینی واعظ تصریح کرد: شناسایی، تقویت، پشتیبانی و حمایت معنوی از جلسات خانگی قرآن در سطح ملی رخ داده و در استان‌های مختلف شاهد ده‌ها جلسه خانگی هستیم و در این بین برخی استان‌ها مثل کرمان با بیش از هزار جلسه خانگی پیشتاز هستند.

وی ادامه داد: شناسایی و ایجاد ۵۰۰ تا هزار جلسه قرآن خانگی در استان گلستان در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته است و برگزاری این همایش به منزله اعلام آغاز عملیات قرآنی در استان است.

رییس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: کلاس‌های آموزشی قرآن در چهار شهرستان گنبد کاووس، علی آباد، گرگان و بندر گز پیش بینی شده است که با رویکرد درمان جویانه با قرآن کریم، تدبر و تحقیق در قرآن، مبانی قرآنی انقلاب اسلامی و روش‌های جلسه داری در کارگاه‌ها اجرا می‌شود.

حسینی واعظ بیان کرد: در این جلسه یک پرچم جلسه قرآنی مزین به نام امام رضا (ع) یک پرچم مزین به نام فاطمه معصومه (س)، مجموعه آموزشی شامل یک جلد قرآن همراه با ترجمه و تفسیر آیت الله قرائتی، کتاب ارزشمند لغتنامه تدبری قرآن اثر استاد بهرام پور و کتاب طرح کلی اندیشه های اسلامی در قرآن که برگرفته از جلسات سخنرانی رهبر معظم قبل از انقلاب در صحن رضوی است به هر جلسه قرآن خانگی اهدا می‌شود تا مربیان از آن بهره‌گیری کنند.

کد خبر 5466519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha