۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۳۲

دبیر جامعه قرآنی عصر کشور:

مربیان قرآن آموزش را از اهل خانه خود آغاز کنند

مربیان قرآن آموزش را از اهل خانه خود آغاز کنند

گرگان- دبیر جامعه قرآنی عصر کشور گفت: مربیان قرآنی در درجه اول باید آموزش قرآن را از خانه و فرزندان خود و سپس اقوام و همسایگان آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی حسینی عصر چهارشنبه در همایش مربیان جلسات خانگی قرآن کریم اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام مساجد را مرکز تبیین قرآن نامیدند ولی اینکه صرفاً در مساجد قرآن بخوانیم کافی نیست.

عضو هیأت مدیره سازمان دارالقرآن حکیم اضافه کرد: اگر خانه‌های خود را قرآنی کنیم محلات ما قرآنی می‌شود و با قرآنی شدن محلات مساجد و سپس کل جامعه قرآنی خواهد شد.

وی تصریح کرد: قرآن بالاترین ذکر خداوند است و باید با خواندن قرآن خانه‌های خود را نورانی کنیم.

حسینی ادامه داد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع جامعه قرآنی در سال ۹۸ فعالیت‌های قرآنی در کشور ما نسبت به دوران پیش از انقلاب رشد صدها برابری داشته و این رشد در زمینه‌های مختلف مثل برگزاری همایش‌های قرآنی، ایجاد دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های قرآنی تا محافل و کلاس‌های قرآنی را شامل می‌شود ولی علی رغم همه پیشرفت‌ها در برخی محافل از جمله جلسات خانگی قرآن غفلت کرده‌ایم.

دبیر جامعه قرآنی عصر کشور تصریح کرد: ایجاد محفل خانه‌های قرآنی با محافل قرآنی در مساجد منافاتی ندارد و این دو محفل مکمل هم هستند.

وی تاکید کرد: مربیان قرآنی در درجه نخست باید آموزش قرآن را از خانه و فرزندان خود و سپس اقوام و همسایگان خود آغاز کنند و به هیچ وجه از خانه خود غافل نشوند.

حسینی تصریح کرد: برگزاری محافل خانگی قرآن به دور از تشریفات ثبت نامی در محیط صمیمانه باعث می‌شود، مؤمنین علاوه بر آموزش قرآن در جهت رفع مشکلات همدیگر مثل اشتغال جوانان، تهیه جهیزیه و مواردی مثل این به یاد هم بوده و از هم دستگیری کنند.

دبیر جامعه قرآنی گفت: آموزش قرآن و فراگرفتن تفسیر و معانی آن کار پسندیده‌ای است ولی باید قرآن به صورت عملی وارد زندگی ما شود و اثر این اقامه قرآن در زندگی عمل به دستورات قرآن مثل پرداخت زکات، اقامه نماز سایر دستورات روشنگرانه قرآن است.

کد خبر 5466557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha