۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۵۴

مدیر آبفای منطقه دزفول:

بخش زیادی از مشکل افت فشار آب در سطح شهر دزفول برطرف شد

بخش زیادی از مشکل افت فشار آب در سطح شهر دزفول برطرف شد

دزفول- مدیر آبفای منطقه دزفول گفت: با تلاش‌های شبانه روزی و ورود چند چاه به مدار، بخش زیادی از مشکل افت فشار آب در سطح شهر دزفول برطرف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی اسماعیل سالم بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر دزفول که در سالن جلسات شورا برگزار شد، اظهار کرد: حجم مخازن آب دزفول در شب عید نوروز به زیر ۳۰ درصد رسیده بود که این امر ناشی از مصرف بی رویه شهروندان در این ایام است.

وی افزود: کمبود آب در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است اما در مدت اخیر به اوج خود رسید چون وقتی توازن تولید و مصرف به هم می‌خورد، این مشکل به وجود می‌آید.

اسماعیل سالم با بیان اینکه مشکل افت فشار کوی زیبا شهر در چند روز اخیر تا حد زیادی برطرف شده است، افزود: دو چاه در شمال زیباشهر به این منطقه اختصاص یافت و سطح مخازن این منطقه به بالای ۶۰ درصد رسیده و این منطقه به طور مرتب توسط عوامل آبفا رصد می‌شود.

مدیر آبفا منطقه دزفول با اشاره به مشکل افت فشار آب در مناطق جنوبی شهر دزفول گفت: روز گذشته یک چاه در تصفیه خانه جنوب دزفول وارد مدار شد و دومین چاه نیز تا اوایل هفته آینده وارد مدار خواهد شد و با این دو چاه نیز بخش عمده‌ای از مشکل مناطق جنوبی و و مرکزی شهر برطرف می‌شود.

اسماعیل سالم اضافه کرد: با همکاری امام جمعه، یک چاه در مصلی در نظر گرفته‌ایم که بزودی عملیات حفاری آن آغاز خواهد شد تا با این کار مشکل آب مناطق جنوبی شهر برطرف شود.

وی با اشاره به مشکلات آبی در منطقه شرق دزفول به ویژه جاده شوشتر گفت: با همکاری شهرداری مقرر شده تا دو چاه جابه‌جا شود تا در مسیر جاده شوشتر شاهد افت فشار نباشیم؛ بنابراین یک چاه در ۴۵ متری و یک چاه در جاده صفی آباد در اختیار شهرداری قرار گذاشته خواهد شد و دو چاه شهرداری در جاده شوشتر و نزدیک علوم پزشکی در اختیار آبفا قرار می‌گیرد تا با این امر مشکل آب در کوی آزادگان و مهرشهر نیز ظرف ماه‌های آینده برطرف شود.

مدیر آبفای منطقه دزفول یادآور شد: با اقدامات انجام شده توسط آبفا و اقداماتی که در دستور کار است، آینده روشنی برای دزفول پیش بینی می‌شود به طوری که می‌توان گفت که مشکل افت فشار و قطعی آب در دزفول ظرف چند ماه آینده به طور چشمگیری برطرف می‌شود و دیگر شاهد کمبودی در این حوزه نخواهیم بود.

اسماعیل سالم در ادامه با اشاره به پیگیری‌های آبفای منطقه دزفول برای تکمیل طرح جامع فاضلاب گفت: این امر از طریق مدیرکل آبفای خوزستان و نماینده دزفول در مجلس در حال پیگیری است تا با جذب اعتبارات بتوانیم این امر مهم را تکمیل کنیم.

کد خبر 5466593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha