۱۴ شهریور ۱۳۸۶، ۱۵:۴۵

ارتش برگزار می کند؛

چهارمین جشنواره سرود و موسیقی حماسی

چهارمین جشنواره سرود و موسیقی حماسی

چهارمین جشنواره سرود و موسیقی حماسی ارتش در بخش تکنوازی ، گروه نوازی ، تکخوانی و همخوانی از 18 تا 20 شهریورماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی کاشانی دبیر چهارمین جشنواره سرود و موسیقی حماسی ارتش با اعلام این خبر در نشست خبری که صبح امروز در سازمان عقیدتی سیاسی برگزار شد گفت : برگزاری این جشنواره در سه دوره گذشته کاری مشترک بین نیروهای مسلح و ارتش بوده است اما در این دوره از جشنواره سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به طور مستقیم و کاملا انحصاری وارد عمل شده است.

وی به هدف از برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت : برگزاری این جشنواره فرصتی برای شناخت نیروهای جوان و آگاه به موسیقی حماسی  و معرفی آنها به جشنواره های رسمی کشور است.

کاشانی در ادامه با اشاره به گروه های شرکت کننده در این دوره گفت : 118 گروه سرود و موسیقی حماسی در مرحله مقدماتی حضور پیدا کردند و از این تعداد 48 گروه متعلق به نیروی زمینی ، 42 گروه از نیروی هوایی 26 گروه نیروی دریایی و 2 گروه از ستاد مشترک نیروهای مسلح  بودند که با بررسی مجموع آثاررسیده 24 گروه به عنوان گروه های منتخب برای اجرا برگزیده شدند و از بین این گروه هابهترین ها توسط هیئت داوری که متشکل از آقایان "حسین یوسف زمانی"،"حسین شریفی" و "مهرداد دلنوازی" هستند؛ معرفی می شوند.

دبیر این جشنواره در ادامه افزود: در این دوره از جشنواره سرود و موسیقی حماسی تقدیر ویژه ای از "فریدون شهبازیان" به عنوان یکی از آهنگسازان مطرح در ساخت قطعات حماسی و همچنین تقدیری از "امین الله رشیدی" به عنوان پیشکسوت این عرصه خواهد شد.

دربخش پایانی این نشست "محمدعلی سلاجقه انصاری" معاون فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به کارکرد سرودهای حماسی گفت : ساخت سرودهای حماسی یکی از ارکان اصلی حفظ روحیه سلحشوری و اقتدار در جامعه و تاثیر آن بر روحیه جمعی افراد است کما اینکه تجربه ساخت و اجرای سرودهای حماسی در سال های اولیه انقلاب و هشت سال دفاع مقدس مبین این مطلب است و دغدغه اصلی ما بازآفرینی جایگاه حقیقی این نوع موسیقی و تبین ارزشهای دفاع مقدس از طریق هنر موسیقی به جامعه است .

کد خبر 546669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha