۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۹

معاون اقتصادی استاندار همدان اعلام کرد؛

رصد شاخص های اقتصادی همدان به صورت ماهانه

رصد شاخص های اقتصادی همدان به صورت ماهانه

همدان- معاون اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه استان کمترین میزان رشد در تورم را طی سال گذشته تجربه کرد، گفت: هر ماه غیر از شاخص نرخ تورم، دیگر شاخص‌های اقتصادی استان نیز رصد می شود.

ظاهر پورمجاهد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هر ماه با یک فاصله یک هفته و یا ۱۰ روزه، نرخ تورم را که مرکز آمار ایران ارائه می‌دهد، رصد می‌کنیم؛ عنوان کرد: بر اساس این آمار، تورم استان همدان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ کمترین نرخ رشد را تجربه کرده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع به معنای این نیست که در استان همدان تورمی وجود نداشته، خاطرنشان کرد: استان همدان نسبت به استان‌های مختلف کشور در تورم نرخ رشد کمتری را داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ادامه داد: این وضعیت درحالی بوده که با برخی از استان‌ها در نرخ رشد تورم بالغ بر ۱۰ و ۱۲ درصد اختلاف داریم.

پورمجاهد با تاکید بر اینکه بر این اساس استان همدان کمترین میزان رشد در تورم را طی سال گذشته تجربه کرده است، گفت: هر ماه غیر از شاخص نرخ تورم، سعی داریم تا دیگر شاخص‌های اقتصادی استان را نیز رصد کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: حساسیت‌های مختلفی در سال ۱۴۰۰ روی موضوع بازار، تنظیم بازار و مباحث اقتصادی در استان همدان وجود داشت، جلسات ستاد تنظیم بازار با حضور استاندار برگزار شد و سعی شد تا وضعیت بازار رصد و برنامه ریزی ها برای آن مناسب پیش رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان خاطرنشان کرد: این موضوع، باعث شد تا نرخ رشد تورم در استان همدان نسبت به متوسط کشور، کمترین نرخ باشد.

کد خبر 5466728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha