۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۷

استاندار اصفهان مطرح کرد:

روند فعلی جذب معلم خشت کج است/ نگاه برخوردار به اصفهان تغییر یابد

روند فعلی جذب معلم خشت کج است/ نگاه برخوردار به اصفهان تغییر یابد

اصفهان- استاندار اصفهان گفت:یکی از خشت‌های کج فعلی نوع جذب معلم است که اگر این مشکل حل شود بار بزرگی از دوش دولت برداشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا مرتضوی صبح پنجشنبه در صد و پنجاه و هفتمین شورای آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: مهم‌ترین و فرهنگی‌ترین شورای استان شورای آموزش و پرورش است که می‌تواند مشکلات استان را در بلند مدت حل کند.

وی افزود: سه حوزه اصلی آموزش پرورش محتوا، نیروی انسانی و فضای آموزشی باید مورد توجه باشد، وضعیت مدارس تعریفی ندارد، مدارس سنگی و خطر آفرین زیادی در اصفهان وجود دارد.

استاندار اصفهان ادامه داد: در بحث نیروی انسانی بیش از ۲۱ هزار کمبود داریم که با بازنشسته‌های امسال ۲۸ هزار نفر می‌شود، یکی از خشت‌های کج الان این نوع جذب معلم است و اگر این مشکل را حل کنیم بار بزرگی از دوش دولت در آینده برداشتیم.

وی اضافه کرد: در حوزه خیرین مدرسه ساز باید همکاری انجام شود و خیلی از مدارس یک کمک کوچک برای آماده سازی نهایی می‌خواهد که باید توجه شود.

مرتضوی تصریح کرد: معلم با سیاست‌های فعلی به سمت کارهایی می‌رود که در شأن آن نیست، معلم الگوی نسل آینده است و اگر به آن توجه نشود در آینده به مشکل می‌خوریم.

وی ابراز داشت: پسرفت‌های جدی در استان اصفهان شکل گرفته و باید به کمک وزیر آموزش و پرورش این نگاه را تغییر دهد تا این نگاه اشتباه در دولت جدید شکل نگیرد.

کد خبر 5466805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha