۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۶

رئیس اداره شیلات شهرستان مطرح کرد؛

بهینه سازی ۱۰۰ درصدی مصرف آب در طرح پرورش متراکم ماهی بهبهان

بهینه سازی ۱۰۰ درصدی مصرف آب در طرح پرورش متراکم ماهی بهبهان

بهبهان- رئیس اداره شیلات بهبهان با اشاره به لزوم مصرف بهینه ۱۰۰درصدی آب در طرح‌های متراکم آبزیان گفت: ۸۵ درصد آب تخصیصی پروژه دو هزار تنی پرورش متراکم آبزیان بهبهان به چرخه طبیعت بر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید شکاری عصر پنج شنبه در اولین جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری بهبهان در سال جاری اظهار کرد: پروژه دو هزار تنی پرورش متراکم آبزیان منصوریه بهبهان در این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی درباره وضعیت فعالیت‌های آبزی پروری در بهبهان بیان کرد: نیمی از تولیدات آبزی پروری خوزستان در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در بهبهان تأمین می‌شوند و در حال حاضر ۳۰ واحد پرورش ماهی در بهبهان فعال است.

شکاری به مزایای مهم اجرای پروژه دو هزار تنی پرورش متراکم آبزیان منصوریه بهبهان اشاره کرد و گفت: این پروژه از حداقل میزان مصرف آب و بازگرداندن ۸۵ درصد آب تخصیصی به چرخه طبیعت طراحی شد و ۱۵ درصد باقی مانده آب به صورت تغلیظ شده و آبی بارور و غنی به سمت زمین‌های کشاورزی هدایت خواهد شد.

رئیس اداره شیلات شهرستان بهبهان عنوان کرد: با عملیاتی شدن این طرح، اشتغالزایی برای ۳۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌شود.

وی در ادامه مهم‌ترین مشکل بهبهان در امر آبزی پروری را مقاومت سازمان آب و برق در تخصیص آب مطرح کرد و افزود: ۲ طرح پرورش ماهیان خاویاری بیش از ۳ سال در فرایند تخصیص آب متوقف شده است.

رئیس اداره شیلات شهرستان بهبهان گفت: مزرعه ۳۰ هکتاری پرورش ماهیان گرمابی (مارون ماهی) به علت مشکلات آبی با تمام ظرفیت فعالیت نمی‌کند.

کد خبر 5467104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha