۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۴

سرپرست سازمان آتشنشانی بیرجند خبر داد؛

اخطار آتش نشانی بیرجند به ۱۲۷ ساختمان دچار نقص ایمنی

اخطار آتش نشانی بیرجند به ۱۲۷ ساختمان دچار نقص ایمنی

بیرجند- سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: در بازرسی های انجام شده ۱۲۷ ساختمان در بیرجند اخطاریه نقص ایمنی دریافت کرده که برخی از آن ها در حال رفع نواقص هستند.

علی حیاتی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: حفاظ نرده، فیوز جایگاه، سیستم اطفا حریق و خاموش کننده‌های آتش از جمله شاخص‌های خطرپذیری در ساختمان بوده که ساختمان‌های نوساز، ادارات و ساختمان‌های قدیم هم در راستای ایمنی بیشتر باید برای دریافت پایان کار تاییدیه مربوطه را دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه تمام ساختمان‌های تازه ساز و ادارات باید شاخص‌های خطرپذیری را رعایت کنند، گفت: در بازرسی‌های انجام شده ۱۲۷ ساختمان در بیرجند اخطاریه نقص ایمنی دریافت کرده که برخی از آن‌ها در حال رفع نواقص هستند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند از تذکر به ۱۱۶ مدرسه در بیرجند برای نداشتن موارد ایمنی خبر داد و گفت: ۵۱ مهد کودک هم در این زمینه اخطاریه دریافت کردند.

حیاتی افزود: برای مهدهای کودک این قانون الزامی است که باید در زمان جا به جایی و هر دو سال تاییدیه سازمان آتش‌نشانی را دریافت کنند چراکه این امر باعث رفع موارد نقص می‌شود.

به گفته وی تاکنون به چند پاساژ و برج دوقلوی بیرجند هم در زمینه ایمنی اخطار داده شده و مراکز خدمات پذیرایی‌های شهر اعم از هتل‌ها، مراکز بوم گردی، برخی از مراکز درمانی و برخی از ادارات دولتی نواقص ایمنی را رفع و تاییدیه مربوطه را دریافت کردند.

وی با اشاره به پایان کار ساختمان‌ها و مواردی مربوط به ایمنی آسانسورها، افزود: بحث ایمنی آسانسور در ساختمان‌ها بر عهده اداره استاندارد است که بعد از تأیید آنها سازمان آتش‌نشانی پایان کار ساختمان را صادر می‌کند.

کد خبر 5467938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha