۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۶

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر خبر داد؛

برگزاری برنامه روز ولادت امام حسن (ع) با همکاری ۴۰ هیات در ملایر

برگزاری برنامه روز ولادت امام حسن (ع) با همکاری ۴۰ هیات در ملایر

همدان- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر گفت: بیش از ۴۰ هیات در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) در این شهرستان برنامه برگزار خواهند کرد.

حجت الاسلام روح الله نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مراسم‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان امسال در ملایر با عنایت خداوند و همت مردم مؤمن با استقبال خوبی در مساجد روبرو شد، افزود: با توجه به درخواست‌های مردم از روستاها و مساجد برای استقرار مبلغ شاهد بوده‌ایم که تاکنون تعداد ۷۳ نفر در شهرستان ملایر برای انجام کارهای تبلیغی وارد کار شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری سلسله نشست‌ها و برنامه‌هایی با موضوع سبک زندگی اسلامی توسط مبلغین در شهر و روستا در دستور کار قرار گرفته که مورد استقبال نیز بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر به برگزاری مراسم شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) و برپایی مسابقات فرهنگی در محافل، مساجد و هیأت این شهرستان اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ هیأت در ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) برنامه برگزار خواهند کرد.

حجت الاسلام نجفی خاطرنشان کرد: برگزاری ایستگاه‌های معرفتی در کنار مساجد و مراکز دینی، مذهبی ازجمله حسینیه‌ها و تکایا در ایام ولادت برقرار است و بصورت خودجوش انجام خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با بیان اینکه در بحث مباحث قرآنی در این شهرستان نسبت به سال گذشته استقبال خوبی از برنامه‌های قرآنی صورت گرفته است، اضافه کرد: محفل انس با قرآن شامل ترتیل خوانی و جزخوانی نیز در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۹۲ محفل جز خوانی و ترتیل در شهرستان ملایر احصا شده است، اظهار کرد: این محافل در حسینیه‌ها، مساجد و تعدادی نیز به صورت محافل خانگی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام نجفی بیان کرد: مسابقه فصل بندگی دو نیز در سال جاری با موضوع تفسیر قرآن در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین نشستی و گردهمایی با فعالان قرآنی مخصوصاً با مسئولین و رابطین ترتیل خوانی که در مساجد و محافل خانگی فعالیت دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر با بیان اینکه طی برنامه ریزی های صورت گرفته مراسم احیای قدر نیز در ۶۵ مسجد شهرستان ملایر برگزار می‌شود؛ هم چنین، با کانون مداحان هماهنگی‌های صورت گرفته تا مساجد و تکایای شهر و روستایی که مداح ندارند، مداحان به صورت جهادی در آن مکان‌ها مستقر شوند.

وی یادآور شد: همزمان با شبهای قدر شب نوزدهم، بیستم و بیست و یکم نیز مراسم اعتکاف برادران برگزار و مراسم اعتکاف خواهران نیز در شبهای بیست و چهارم، بیست و پنجم و شب بیست و ششم برگزار خواهد شد.

کد خبر 5468492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha