۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۴۵

استاندار همدان:

استان همدان باید به قطب علمی و دانشگاهی تبدیل شود

استان همدان باید به قطب علمی و دانشگاهی تبدیل شود

همدان- استاندار همدان گفت: با توجه به اهمیت و شهرت جهانی بوعلی سینا، باید استان همدان به یک قطب علمی و دانشگاهی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد شنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه ملایر که با حضور پروفسور محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: بزرگ‌ترین سرمایه و ذخایر در یک کشور، نیروی انسانی آن است.

وی با بیان اینکه کشور ایران به دلیل ذخایر و معادن یکی از کشورهای بسیار غنی دنیا است، ادامه داد: در کنار منابع و ذخایر ارزشمند طبیعی، به نیروی انسانی متخصص، توانا و کارآمد نیاز است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نتیجه غیبت نیروی انسانی توانمند و متخصص، خام فروشی منابع طبیعی و معدنی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره و حتی در دیدار اخیر خود با کارگزاران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی، تاکید داشته‌اند که از خام فروشی به ویژه در حوزه نفت جلوگیری شود و با فرآوری آن را به ارزش افزوده تبدیل کنیم.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم در راستای جلوگیری از خام فروشی، تربیت نیروهای متخصص است، تا بتواند آن را به ارزش افزوده تبدیل کند، گفت: گسترش مراکز علمی، آموزشی و دانشگاهی می‌توان با پرورش نیروهای متخصص و متعهد نقش مؤثری در زمینه توسعه همه‌جانبه دارد.

وی یادآور شد: برنامه ما در سطح استان، گسترش و ارتقا مراکز دانشگاهی و علمی از نظر کمی و کیفی است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت و شهرت جهانی بوعلی سینا، باید استان همدان به یک قطب علمی و دانشگاهی تبدیل شود، اظهار کرد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نگاه خوبی به گسترش و ارتقا مراکز دانشگاهی و علمی استان همدان دارد.

این مسئول با بیان اینکه یکی از مسائل جدی استان، مشکل آب شرب است که به طور جدی در دستور کار قرار گرفته، اضافه کرد: طبق افق و چشم‌اندازی که برای دانشگاه‌های استان در نظر گرفته شده، هم باید جنبه کیفی یعنی تکمیل رشته‌های مختلف و هم از جنبه کمی یعنی جذب دانشجویان بیشتر تقویت شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی، در شعار سال، تولید بر مبنای دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را به عنوان یک تکلیف بر عهده ما گذاشتند، گفت: بدون شک دانش‌بنیان کردن تولید بر عهده کلیه مراکز علمی و دانشگاهی است و می‌توانند در این حوزه بیش از پیش ایفای نقش کند.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر از منابع و ذخایر خوبی برخوردار است و باید از این ظرفیت استفاده کرد، گفت: برخی با شایعه‌پراکنی و حاشیه‌سازی به دنبال تحریف دستاوردها و عملکرد دولت سیزدهم هستند و در این مسیر، توجه به حاشیه‌سازی‌ها باعث می‌شود تا ما را از مسیر خدمت صادقانه به مردم منحرف کند.

استاندار همدان تصریح کرد: در سایه اتحاد، انسجام و همدلی و بدور از هرگونه جوسازی و حاشیه‌سازی برنامه‌های پیشرفت استان را در پیش خواهیم گرفت.

کد خبر 5468508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha