۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۲۰

فرماندار ویژه ملایر اعلام کرد؛

اعتبار ۱۱ هزار میلیارد تومانی برای پیشبرد پروژه های ملایر

اعتبار ۱۱ هزار میلیارد تومانی برای پیشبرد پروژه های ملایر

همدان- فرماندار ویژه ملایر از اعتبار ۱۱ هزار میلیارد تومانی برای پیشبرد پروژه های شهرستان ملایر خبر داد و گفت: این پروژه ها، به زودی افتتاح و تقدیم مردم خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان اسماعیلی یکشنبه در آئین کلنگ‌زنی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ملایر با بیان اینکه ۲۷ فرردین را یک روز خوب و ماندگار برای مردم این شهرستان است، گفت: امروز، شاهد کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های مهمی در این شهرستان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه با میدان دولت قوی مردمی روزهای خوبی در پیش است، خاطرنشان کرد: اعتبارات این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی و دولت تأمین شده که بعضی از آنها پیشرفت ۹۰ درصدی داشته اند.

فرماندار ویژه ملایر خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبار یک هزار میلیارد تومانی پروژه‌های امروز، ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز اعتبار سایر پروژه‌ها بوده که به زودی افتتاح و تقدیم مردم خواهند شد.

۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه‌های شهرستان ملایر شده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز در ادامه این آئین، با اشاره به دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) و افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بنیاد مسکن در این مدت، بیان کرد: تأکید ریاست جمهوری در ساخت مسکن بر دقت و سرعت بوده و کمیت و کیفیت هر دو حائز اهمیت است، ما نیز بر همین اساس در برنامه زمان بندی این مهم را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد.

مسعود رضایی با اشاره به اینکه سایت ۱۱۰۰ واحدی ملایر که برنامه ریزی فاز اول آن صورت گرفته و کارهای اجرایی آن انجام شده، ادامه داد: با اجرای ۵۰۲ واحد در ۳۰ هزار متر زمین، ۱۳ بلوک و ۷ سقف با کاربری‌های تأسیسات، واحدهای تجاری، آموزشی و پارکینگ همراه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برآورد مالی این پروژه ۴۲۰ میلیارد تومان بوده که تأمین و قرارداد آن با سیستم بانکی منعقد شده که اقدامات در حال انجام از محل آورده متقاضی و تسهیلات بانکی است.

رضایی با اشاره به پروژه محرومیت زدایی ۲۲ روستا تحت عنوان طرح هادی، گفت: اعتبار ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی این پروژه تأمین شده و کار در حال انجام است.

این مسئول با بیان اینکه این پروژه امروز کلنگ زنی و اقدامات اجرایی آن در پیش گرفته خواهد شد، اظهار کرد: شهرستان ملایر ۲۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی دارد که ۲۱ هزار واحد تاکنون از کار اجرایی بهره مند شده و عملیات ۱۸ هزار ۵۰۰ واحد نیز به اتمام رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با ابراز خرسندی از اینکه مقاوم سازی مسکن روستایی در استان همدان بسیار جلوتر از سطح کشور است، گفت: این رقم در سطح استان، ۶۴ درصد مقاوم سازی مسکن روستایی و در شهرستان ملایر ۷۲ درصد را نشان می‌دهد که گویای تلاش‌های صورت گرفته متولیان امر در این بخش است

رضایی با اشاره به اعتبار ۵۴۰ میلیارد تومانی پروژه‌های شهرستان ملایر از کلنگ زنی ۵۰ واحد مسکونی مددجویی نیز خبر داد وافزود: این پروژه در همکاری با کمیته امداد و سپاه شکل گرفته و به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت موجود بهترین خدمت به محرومان خواهد بود.

بیش از ۸۰ درصد زمین‌ها در ملایر اوقافی است

عزیزاله یوسفی نیز در ادامه این آئین در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان گفت: این طرح در استان با ثبت نام ۹۴ هزار متقاضی به پایان رسیده و پالایشگاه‌های سه‌گانه در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با باین اینکه تاکنون در ملایر ۱۵ هزار نفر ثبت نام اولیه داشته‌اند که پیش بینی ما این است که با پالایش‌های انجام شده ۱۲ هزار نفر باقی بمانند، با اشاره به کلنگ زنی سایت ۱۱۰۰ واحد مسکونی در ۵ طبقه و دارای دو پارکینگ از شروع عملیات ۵۰۲ واحد مسکونی در ملایر خبر داد.

وی با تصریح بر اینکه در این شهرستان که بیش از ۸۰ درصد زمین‌ها اوقافی است، دچار فقر زمین هستیم؛ اظهار کرد: با توافقاتی که با اوقاف داشته ایم درصدد هستیم تا این کمبود را جبران کنیم.

کد خبر 5468916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha