۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۲

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد؛

برنامه ریزی عملیات اجرایی تصفیه خانه محلی شیراز

برنامه ریزی عملیات اجرایی تصفیه خانه محلی شیراز

شیراز- عضو شورای اسلامی شهر شیراز از برنامه ریزی عملیات اجرایی تصفیه‌خانه محلی شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در چهل و هفتمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، کلیات طرح احداث تصفیه‌خانه‌های لوکال با هدف تأمین پساب برای آبیاری فضای سبز شیراز بررسی شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تشریح کرد: با توجه به میزان کسری آب در افق ۲۰ ساله شهر شیراز و نیاز به حفظ و توسعه فضای سبز شهری ضرورت احداث تصفیه خانه لوکال مورد بررسی قرار گرفت.

مسعود زارعی با تصریح اینکه شهرداری و اداره آبفا آمادگی آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه لوکال جانمایی شده را دارند، گفت: اعتبار اجرای این طرح در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و برای آغاز عملیات اجرایی مشکلی وجود ندارد و طی جلسه ایی مشترک هماهنگی و زمانبندی طرح مشخص می‌شود.

وی افزود: بر اساس این مصوبه شهرداری اجازه دارد در نقاط جانمایی شده، ایستگاه‌های منطقه‌ای یا لوکال تصفیه فاضلاب شهری را احداث کرده و پساب حاصله را برای آبیاری فضای سبز و سایر فعالیت‌های غیر شرب، استفاده کند.

زارعی گفت: روش‌های مختلفی برای تصفیه فاضلاب شهری و تبدیل آن به پساب خاکستری قابل استفاده در مصارف غیر شرب، وجود دارد که طرح اجرای ایستگاه‌های لوکال، یک طرح مثبت و ارزنده به‌شمار می‌رود؛ اما طرحی حساس است که باید تمام جوانب زیست‌محیطی آن در مکان‌های جانمایی شده مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 5469170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha