۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

ارتش در دوران دفاع مقدس به طور عملی به تکلیف به درستی عمل کردند

ارتش در دوران دفاع مقدس به طور عملی به تکلیف به درستی عمل کردند

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: ارتش و نیروهای انتظامی و مسلح طی دوران دفاع مقدس به طور عملی به تکلیف و عبادت خود عمل کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی قبل از ظهر دوشنبه در مراسم رژه ارتش، با بیان اینکه این برهه زمانی؛ یادآور غرور ملی است، گفت: دشمن راضی به استقلال ایران نبود؛ هر چند محاسبات دشمن شکست انقلاب در ماه‌های اول بود و برای این کار هر اقدامی کردند تا انقلاب شکست بخورد.

وی اظهار کرد: ۳۸ سال قبل دشمن از زمین و هوا و دریا کشور ما را مورد هجمه قرار داد و البته پیش‌بینی برای پیروزی دشمن نیز زیاد بود؛ گفت: با این حال ملت ایران هشت سال مقاومت کرده و ایستادگی کرد و در نهایت پیروز شد.

وی تاکید کرد: ما در جنگ خودمان را پیدا کرده و ابهت غرب و شرق را شکستیم و جمله «ما می‌توانیم» را به صورت عملیاتی اجرایی کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: هفته دفاع مقدس مقارن با ماه محرم است و در واقع کشور به تاسی از عاشورا پیروز شده بود.

خاتمی به هجمه دشمن در قالب جنگ نظامی و همچنین هجمه فرهنگی اشاره کرد و ابراز داشت: دشمن وقتی در این دو جنگ شکست خورد جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای را آغاز کرد و اگر دیروز پشت سر امام راحل بودیم و پیروز شدیم امروز نیز دست در دست هم پشت سر مقام معظم رهبری خواهیم ایستاد و از کشور دفاع خواهیم کرد.

وی افزود: اینجا زنجان است؛ پایتخت شور و شعور حسینی و مردم و مسئولان استان با اقتدار پشت سر مقام معظم رهبری خواهند ایستاد و از کشور دفاع خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با بیان اینکه نیروهای مسلح در ایران تنها نیروهای مسلحی هستند که مکتبی، دارای انگیزه معنوی بوده و خدمت را عبادت می‌دانند، افزود: برای رضای خدا خدمت می‌کنند و برای دفاع، مقاومت و انگیزه مکتبی و معنوی کارآیی دارند.

خاتمی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس همه نیروهای ارتش، سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی و بسیج به طور عملی به تکلیف و عبادت خود به درستی عمل کردند.

وی یاد آورشد: در آن برهه زمانی در ظاهر صدام به کشور حمله کرده بود اما چندین کشور صدام را حمایت می‌کردند و غرب و شرق در مقابل ایران قرار داشت.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ابراز کرد: در هشت سال دفاع مقدس همه وارد صحنه شده و از کشور دفاع کردند و در آن زمان نیروهای نظامی و انتظامی در صحنه بودند اما کافی نبود تا اینکه امام راحل یا بهره‌گیری از نیروی عظیم مردمی در قالب نیروی مقدس بسیج از کشور دفاع کردند.

کد خبر 5469766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha