۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۴۶

میراحمدی عنوان کرد؛

لزوم تجهیز موکب های اربعین در شرایط گرم سال

لزوم تجهیز موکب های اربعین در شرایط گرم سال

رییس ستاد اربعین کشور گفت: باید به سمت تجهیز امکانات لازم برای میزبانی از زائران اربعین باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتاد و هشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین صبح امروز با حضور سید مجید میراحمدی معاون اجتماعی و انتظامی وزارت کشور برگزار شد. در این جلسه به تشریح آخرین وضعیت استان‌های میزبان زائرین اربعین در سال جاری پرداخته شد.

میر احمدی در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات این جلسه گفت: جلسه ستاد اربعین با حضور استانداران کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، ایلام و خوزستان برگزار شد و تلاش شد تا وضعیت این استان‌ها به منظور میزبانی از زائران اربعین بررسی شده و استان‌های معین هر استان برای این ۴ استان مشخص شود.

وی با اشاره به ورود زائران دیگر کشورها به ایران از طریق استان سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت زیرساخت‌ها در این استان بررسی شد. مقرر شد با توجه به گرمایش هوا زیر ساخت‌های میزبانی و اسکان به سرعت تهیه شود.

میر احمدی با اشاره به موضوع پذیرش ایران در کشور عراق، گفت: قرار شد وزارت خارجه به سرعت با طرف عراقی مذاکره و هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شود. میزان زائران پذیرش شده از سوی کشور عراق و همچنین الزام ویزا یا حذف ویزا از موضوعات مورد بحث در این مذاکرات خواهد بود.

رئیس ستاد اربعین افزود: بعد از اینکه وضعیت کشور عراق و وضع پذیرش زائران مشخص شد باید به سمت تجهیز امکانات لازم برای این میزبانی باشیم. هوا در شهریور ماه گرم است و مردم ما با این شرایط سازگاری ندارند و این شرایط در عراق بسیار سخت‌تر است. البته مردم عراق با این شرایط گرم سازگاری دارند؛ اما به جز اهالی استان‌های گرمسیر ایران، سایر مردم توانایی تحمل هوای گرم عراق را در ایام اربعین ندارند.

میراحمدی با بیان اینکه قرار شد بررسی‌های لازم برای موکب‌های اربعین در کشور عراق به لحاظ زیرساخت انجام شود؛ گفت: ما بنای خود را بر این گذاشتیم که حداکثر میزبانی از زائران در ایران و عراق انجام شود.

معاون اجتماعی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه دغدغه جدی برای اربعین امسال داریم، گفت: اول اینکه شرایط آب و هوایی امسال وضعیت سختی است دوم اینکه ما منتظر دولت عراق هستیم البته تفاهم نامه دو کشور که امضا می‌شود برای هر دولتی است که در آینده در عراق مستقر خواهد شد.

میراحمدی در خصوص وضعیت فعالیت سامانه سماح گفت: چه اعمال محدودیت در تعداد زائران وجود داشته باشد و چه نباشد؛ سامانه سماح فعالیت خواهد داشت. البته مصمم هستیم این سامانه کارآمدتر شود.

وی در خصوص امکان افتتاح فرودگاه کربلا گفت: ما از هر امکانی که موجب سهولت اعزام زائران به عراق و عتبات عالیات شود استقبال می‌کنیم.

کد خبر 5469784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha