۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۴۲

وزیر بهداشت یمن:

حتی یک بیمار یمنی به خارج اعزام نشده است/ تخریب ۵۲۵ بیمارستان

حتی یک بیمار یمنی به خارج اعزام نشده است/ تخریب ۵۲۵ بیمارستان

«طه متوکل» با بیان اینکه ائتلاف متجاوز سعودی بازگشایی فرودگاه صنعا را به تعویق می اندازد، گفت تا کنون حتی یک بیمار یمنی برای پیگیری مراحل درمانی به خارج اعزام نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «طه متوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن در صنعا ضمن افشای فریبکاری ائتلاف متجاوز سعودی در قبال آتش بس دو ماهه سازمان ملل در کشورش گفت: با وجود گذشت دو هفته از آتش بس، حتی یک بیمار یمنی به خارج سفر نکرده است و ائتلاف متجاوز همچنان افتتاح فرودگاه صنعا را به تعویق می‌اندازد.

وزیر بهداشت یمن ادامه داد: ائتلاف متجاوز سعودی به راهزنی علیه کشتی‌های حامل مشتقات نفتی ادامه می‌دهد و با این کار باعث می‌شود مشکلات و کمبودها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یمن همچنان ادامه داشته باشد. هدف ائتلاف متجاوز از تداوم محاصره، ایجاد اختلال در ارائه خدمات پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است که در شرایط تجاوز و محاصره به فعالیت خود ادامه می‌دادند.

طه متوکل تصریح کرد: ۵۲۵ بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی در سالهای تجاوز و محاصره علیه یمن به طور کامل تخریب شده است. همچنین از عمر مفید ۹۸ درصد از دستگاه‌ها و تجهیزات بخش پزشکی در یمن گذشته است و تعدادی از این تجهیزات از دور خارج شده‌اند.

وزیر یمنی ادامه داد: ۷۰۰۰ نیروی کادر درمان یمن مهاجرت کرده‌اند و ۳۰۰۰ نفر آنها در کشور باقی مانده‌اند و این مسئله فشارها را بر بخش پزشکی افزایش داده است.

کد خبر 5470221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha