۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵

معاون حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست:

اطلاعات درستی از پترومیانکاله در کلنگ زنی داده نشد/ مجوزی ندادیم

اطلاعات درستی از پترومیانکاله در کلنگ زنی داده نشد/ مجوزی ندادیم

ساری-معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه اطلاعات درستی درباره پتروشیمی میانکاله هنگام کلنگ زنی طرح داده نشد، گفت: این طرح نیازمند بررسی دقیق است.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر دانشیان پیش ازظهر سه شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل محیط زیست مازندران با بیان اینکه امروزه توجه خوبی به حوزه محیط زیست می‌شود، افزود: محیط زیست مقدم بر هر توسعه‌ای از جمله اقتصادی است و امروز پروژه‌ای کلنگ زنی نمی‌شود مگر آنکه تاییدیه محیط زیستی داشته باشد.

وی گفت: موضوع فرهنگ محیط زیست تا زمانی که از کودکی به فرزندان آموزش داده نشود و تا زمانی که آن را به آشپزخانه همسران نبریم، نهادینه نمی‌شود و امروز شمال کشور با پدیده وحشتناک پسماند روبرو است که اگر توجه‌ای به آن نشود، دچار معضل خواهیم شد.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات و وام‌های کم بهره برای سرمایه گذاری در حوزه پسماند استان‌های شمالی گفت: آمادگی حمایت از سرمایه گذاران در این بخش هستیم.

دانشیان به افزایش ۳۰۰ میلیارد تومانی بودجه سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امیدواریم امسال در حوزه اضافه کاری و مسائل رفاهی کارکنان توجه ویژه ای داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به پتروشیمی میانکاله اشاره کرد و گفت: سازمان محیط زیست با توسعه پایدار مخالفتی ندارد و باید همه چیز اصولی و در چارچوب مقررات انجام شود.

وی به توقف ساخت پتروشیمی میانکاله گفت: محیط زیست به دور از جوسازی‌ها کار فنی خود را انجام می‌دهد وبه نظر می‌رسد اطلاعات درستی به وزیر کشور برای کلنگ زنی پروژه پتروشیمی داده نشده است.

وی گفت: در زمان سفر هیئت دولت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در مازندران حضور داشت و پیشنهاد شده بود که وی کلنگ زنی را انجام دهد که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست زیربار نرفت.

دانشیان با اشاره به بررسی طرح در محیط زیست گفت: به محض آنکه سازمان حفاظت زیست مجوز داد، کارها پیگیری می‌شود و گفت: واگذاری زمین دلیل بر مجوز زیست محیطی نیست و معاونت انسانی محیط زیست متولی اصلی پروژه است.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: پس از بررسی طرح، مجوز با مهر برجسته محیط زیست ارائه می‌شود و در هیچ جایی از پتروشیمی میانکاله صحبت نشده است.

وی گفت: مجری پروژه با محیط زیست بنشیند و دغدغه‌های سازمان را بشنود درحالی که حق استان مازندران برخورداری از پتروشیمی است و باید مجوز پتروشیمی گرفته شود.

مسئله پتروشیمی سیاسی نشود

دانشیان افزود: مسئله پتروشیمی نباید سیاسی شود و باید سرمایه گذار سازمان محیط زیست را متقاعد کند که این پروژه آسیب زیست محیطی ندارد زیرا در حاشیه ذخیره گاه میانکاله قرار دارد و اگر سازمان به این نتیجه برسد که آسیب فنی و محیط زیستی ندارد، قطعاً حمایت خواهد کرد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اظهار اینکه مسئله بیکاری را در مازندران درک می‌کنیم، گفت: اجازه دهید در فضای آرام و کارشناسی مسئله پتروشیمی بررسی شود و باید به نظر محیط زیست همه تمکین کرد.

وی گفت: سازمان محیط زیست تاکنون مجوزی برای این طرح نداده است و بحث واگذاری زمین جدای از مجوز است و تازمانی که مهربرجسته از سوی معاونت انسانی محیط زیست زده نشد، این طرح مجوز نخواهد داشت.

دانشیان افزود: ما با مرده باد و زنده باد کسی در مسائل فنی کاری نداریم و اگر سازمان به این نتیجه رسید که صدور مجوز به نفع مملکت است، دفاع می‌کند و درغیراین صورت همه باید دست به دست هم دهیم تا طرح اتفاق نیفتد.

کد خبر 5470746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha