۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۰۳

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس لرستان:

سرانه فضای آموزشی در لرستان پایین‌تر از استاندارد کشوری است

سرانه فضای آموزشی در لرستان پایین‌تر از استاندارد کشوری است

خرم‌آباد- سرپرست اداره کل نوسازی مدارس لرستان گفت: سرانه فضای آموزشی در این استان به ازای هر دانش آموز ۵.۱ متر است در حالی که استاندارد آن ۸.۳۹ متر است.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس بهاروند ایرانیان امروز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: درخواست مهمی که معاون اجرایی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور داریم پیگیری جدی معیشت کارکنان نوسازی مدارس است، متأسفانه دریافتی کارکنان به شدت پایین است و با حجم انبوه فعالیت‌های این عزیزان همخوانی ندارد که امیدواریم با پیگیری این مسئله، مشکل رفاهی کارکنان نوسازی برطرف شود.

وی افزود: فضای آموزشی در لرستان با استاندارد فاصله دارد به نحوی که سرانه فضای آموزشی در لرستان به ازای هر دانش آموز ۵.۱ متر است در حالی که استاندارد آن ۸.۳۹ متر است.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس لرستان عنوان کرد: سرانه فضای ورزشی به ازای هر محصل در لرستان ۵۸ صدم مترمربع است در حالی که هم اکنون میانگین کشوری آن ۱.۴۷ متر مربع است.

بهاروند گفت: سرانه فضای ورزشی در لرستان نیز ۲۴ صدم متر مربع برای هر دانش آموز است که این سرانه در کشور ۱.۶ است.

وی عنوان کرد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام هدف بنده در نوسازی مدارس است و دلیل آن هم وجود پروژه‌هایی هستند که برای به پایان رسیدن آنها اعتبار بسیار محدودی مورد نیاز است.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس لرستان تصریح کرد: اعتبارات ۱۴۰۰ لرستان باید مورد توجه قرار بگیرد و یکی دیگر از برنامه‌های کوتاه مدت بنده پیگیری جدی این موضوع خواهد بود.

بهاروند افزود: تولید محصول دانش‌بنیان برای ما یعنی ساخت مدارس زیبا، ایمن، مقاوم و مورد پسند دانش‌آموزان که مطابق ضوابط فنی و مطابق اقلیم استان باشد.

وی بیان کرد: احداث مدارس در مناطق محروم از دیگر برنامه‌های بنده در نوسازی مدارس است و بسیار امیدوارم با کمک خیرین ارجمند مدرسه ساز، مانند دیگر مناطق، مناطق دور افتاده و کمتر توسعه یافته هم در بحث احداث اقدامات خوب و قابل قبولی رقم بخورد.

کد خبر 5471185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha