۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۴۹

وزیر خزانه داری آمریکا؛

کشورهای عضو گروه ۲۰ موافق حذف روسیه نیستند

کشورهای عضو گروه ۲۰ موافق حذف روسیه نیستند

وزیر خزانه داری آمریکا امروز تصریح کرد: کشورهای عضو گروه ۲۰ به سطح بالایی از توافق لازم برای حذف روسیه از این گروه نرسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جانت یلن» (Janet Yellen) وزیر خزانه داری آمریکا امروز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد: کشورهای عضو گروه ۲۰ به سطح بالایی از توافق لازم برای حذف روسیه از این گروه نرسیدند.

وزیر خزانه داری آمریکا در این خصوص گفت: حذف یک کشور از هرگونه مشارکت مستلزم سطح بسیار بالایی از توافق در بسیاری از مجامع از جمله گروه ۲۰ است و چنین سطحی از توافق (علیه روسیه) وجود نداشت

این در حالیست که ساعاتی پیش اعلام شده بود که در اقدامی غیر متعارف، نمایندگان آمریکا، انگلیس و کانادا روز گذشته همزمان با سخنرانی نماینده روسیه در اجلاس گروه ۲۰، محل اجلاس را ترک کردند.

سخنگوی وزارت دارایی انگلیس دیروز در این ارتباط گفته بود که هیئت این کشور در نشستی با مقامات ارشد مالی گروه ۲۰ در واشنگتن، در اعتراض به مشارکت روسیه در این اجلاس از آنجا خارج شد.

پیشتر، آمریکا از اعضای گروه ۲۰ خواسته بود تا در صورت شرکت نمایندگان روسیه در نشست عالی آتی این گروه، اجلاس را تحریم کنند.

غرب روسیه را به دلیل عملیات ویژه در اوکراین تحریم کرده و آمریکا خواستار اخراج روسیه از گروه ۲۰ شده است.

به رغم درخواست غرب برای تحریم روسیه به دلیل حمله به اوکراین، «آنتوان سیلوانوف»، وزیر دارایی روسیه برای شرکت در نشست گروه ۲۰ و رؤسای بانک‌های مرکزی اعلام آمادگی کرده بود.

کد خبر 5472645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • فری IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 1
      از امریکا و‌انگلیس خونخوارتر هنوز مادر گیتی نزاییده هردو کشور خبیث ترین مکارترین و نقشه کش ترین برای مظلومان جهان هستند در حالیکه خودشان اصل فساد و جنایتکار دنیا هستند که از چنگالشان خون میچکد