۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۰۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم:

مدیران استان قم جهت رفع موانع سرمایه گذاری خارجی ۴۵روز فرصت دارند

مدیران استان قم جهت رفع موانع سرمایه گذاری خارجی ۴۵روز فرصت دارند

قم-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم از فرصت ۴۵ روزه مدیران برای بررسی و ارائه راهکارهای رفع موانع سرمایه گذاری خارجی در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن امیدیان در حاشیه جلسه تسهیل فرصت‌های سرمایه‌گذاری اتباع خارجی در قم و در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره اهمیت جذب سرمایه گذار در توسعه استان، افزود: این جلسه حسب تاکید مقام عالی استان و بر اساس سیاست‌های ابلاغی دولت مبنی بر تسهیل ورود سرمایه‌ی خارجی تشکیل شده است.

امیدیان با اشاره به تعیین فرصت ۴۵ روزه از سوی استاندار جهت تهیه لیست مشکلات و راهکارهای مرتبط با سرمایه گذاری گفت: دستگاه‌های مرتبط با اعطای مجوزهای سرمایه گذاری در استان مسائل و موانع را مطرح و راهکارهای رفع این موانع در سطح استان و سطح ملی بررسی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه جذب سرمایه گذار، تصریح کرد: وجود بارگاه نورانی حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران و نیز مراکز حوزی در قم، از جمله جاذبه‌های مهم برای سرمایه گذاران خارجی، بویژه برای مسلمانان و شیعیان کشورهای همسایه است.

وی با بیان این موضوع که فرآیند اداری کند و برخی موانع در این زمینه شناسایی شده است، ادامه داد: ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری، ایجاد بسترهای جذب سرمایه و سهولت در مسائل مرتبط با اقامت سرمایه گذاران از جمله اقدامات اولیه در این راستاست.

وی گفت: اطلس اقتصادی استان در حال تدوین می‌باشد و مبنای فعالیت خود را به کارگیری ظرفیت حداکثری و ایجاد فضای رقابتی بین سرمایه گذاران قرار داده‌ایم.

امیدیان همچنین پیرامون برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذار داخلی، یادآور شد: گردشگری مذهبی سهم بسزایی از جاذبه‌های قم را به خود اختصاص داده است و در این مورد باید با ایجاد شرایط رفاهی، اجتماعی و فرهنگی لازم، میزان ماندگاری مسافرین در قم را افزایش داده و رغبت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در قم را افزایش دهیم.

کد خبر 5472866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha