۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۵۹

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

تقابل میراث فرهنگی و شهرداری طرح سلطانیه را تحت الشعاع قرارندهد

تقابل میراث فرهنگی و شهرداری طرح سلطانیه را تحت الشعاع قرارندهد

زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تقابل میراث فرهنگی و شهرداری، طرح ویژه سلطانیه را تحت الشعاع قرار ندهد و عرصه و حرایم میراث فرهنگی با همان ضوابط قبل حفظ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بیات منش بعد از ظهر یکشنبه در جلسه کار گروه توسعه زیر بنایی در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه با بیان اینکه تقابل میراث فرهنگی و شهرداری، طرح ویژه سلطانیه را تحت الشعاع قرار ندهند، گفت: عرصه و حرایم میراث فرهنگی با همان ضوابط قبل حفظ خواهد شد.

وی اظهار کرد: مردم دیدگاه شان بر این است که عرصه و حرایم مانع توسعه و رشد شهرستان سلطانیه شده است و در این میان جایی یا شهری اگر نیاز به توسعه دارد باید در الحاق محدوده‌ها، لگه گذاری ها و توسعه‌ها دیده خواهد شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طی سالهای گذشته شهردار سلطانیه عنوان می‌کرد که من شهردار ۴ درصد از شهر هستم و شهردار ۹۶ درصد شهر میراث فرهنگی است و با این ادبیات صحبت کردن، یک فرافکنی است و اینکه مشکلات داخلی مجموعه خود را به گردن دستگاه‌های دیگر بیندازیم و این در افکار عمومی مردم احساس دیگری ایجاد می‌کند.

بیات منش با بیان اینکه مبنای توسعه زمین است، تاکید کرد: در این طرح زمین مورد نیاز برای توسعه را در اختیار مردم سلطانیه قرار خواهیم داد.

وی به پرداخت پول عرصه‌های تاریخی به مردم سلطانیه در سال‌های گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: طی سالهای ۶۸ و ۶۹ حدود ۱۴ هکتار پول عرصه‌های تاریخی به مردم داد شد و عرصه را به دولت واگذار کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بیان داشت: یکی از چالش‌هایی که شهرستان سلطانیه دارد و مشابه این شهرهایی هستند که سکونت گاه در آن نیست و مردم در این شهرها زندگی نمی‌کنند.

بیات منش با تاکید بر اینکه طرح جامع شهر سلطانیه تمام آیتم‌های توسعه‌ای را خواهد دید و حرایم هم حفظ خواهد شد، افزود: این طرح نه تنها در شورای مراجع استانی تصویب می‌شود بلکه در شورای عالی که نمایندگان وزارت میراث فرهنگی هستند هم تصویب خواهد شد و بدون تایید آنها تصویب نمی‌شود.

وی بیان داشت: وجود بنای تاریخی گنبد سلطانیه فرصت خوبی برای رونق و توسعه شهرستان سلطانیه است.

کد خبر 5474289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha