۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۳۵

النخاله در کنگره فلسطین در صنعا:

طرح‌های دشمن صهیونیست را درهم می‌شکنیم

طرح‌های دشمن صهیونیست را درهم می‌شکنیم

دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی در نشست کنگره فلسطین در صنعا ضمن تاکید بر مقابله با طرحهای دشمن صهیونیست از متجاوزان به یمن هم انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، فعالیت‌های کنگره «فلسطین؛ مساله اصلی امت اسلامی» در صنعا آغاز به کار کرد.

زیاد النخاله دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی گفت: برگزاری کنگره فلسطین با توجه به شرایط سخت یمن و تداوم تجاوز، مفاهیم زیادی به همراه دارد.

وی افزود: ملت فلسطین معادلات جدیدی در برابر دشمن صهیونیست می‌سازد. مایه مباهات من است که امروز با شما صحبت کنم. ملت ما در معرض هجمه صهیونیستی است که به دنبال یهودی سازی قدس و ایجاد واقعیت‌های جدیدی در عرصه میدانی است.

النخاله تاکید کرد: صهیونیست‌ها به زور متوسل شده‌اند و از پوشش بین‌المللی و رژیم‌های سازشکار عرب بهره برداری می‌کنند.

وی افزود: متجاوزان به یمن یک دلیل هم برای توجیه نیافتند و توجیهی هم برای پنهان کردن ناامیدی بیش از هفت سال کشتار و ویرانی نیافتند. یمن با اراده و ایستادگی مردمانش حامی و مدافع فلسطین و قدس و مسجدالاقصی مانده است.

النخاله گفت: برگزاری این نشست گواه و دلیل دیگری بر حمایت یمن از آرمان فلسطین است. متجاوزان به یمن به رژیم صهیونیستی نزدیک می‌شوند و این با وجود تحرکات یهودی سازی این رژیم و نابودی هویت ملت فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: ملت ما بر سر عهد خود در جهاد و مقاومت باقی است. ملت ما با پویایی بیشتر به مقابله با سرکشی صهیونیست‌ها و برتری طلبی آنها ادامه می‌دهد. ملت ما با طرح‌های دشمن مقابله می‌کند.

النخاله ضمن تاکید بر مقابله با صهیونیست‌ها گفت: آنچه رخ می‌دهد بیانگر این است که این بلاد از آن ماست و این قاتلان قادر به نابودی دین و اعتقاد و سرزمین ما نخواهند بود.

وی افزود: این مایه تاسف است که ملت ما همزمان با مقابله با دشمن از سوی برخی برادران عرب تحت تنگنا و محاصره باشد. بدتر از آن کسانی هستند که پیام تبریک به یهودیان قاتل به مناسبت اعیاد آنها می‌فرستند.

النخاله گفت: خطاب به ملت یمن می‌گویم که مظلومیت ما یکی است. خواستار توقف جنگ ظالمانه علیه یمن و پایان محاصره تحمیلی علیه برادران یمنی هستیم. خطاب به سران متجاوزان می‌گویم که یک کودک که در یمن کشته می‌شود نزد خدا بهتر و عزیزتر از همه نفت و پول‌هایی است که دارید.

کد خبر 5475080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha