۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۰۸

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

طرح اصلاح و نوسازی نخلستان های هرمزگان آغاز شد

طرح اصلاح و نوسازی نخلستان های هرمزگان آغاز شد

بندرعباس - رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به ۳۴ هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات هرمزگان از اجرای طرح اصلاح و نوسازی نخلستان های استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مویدی، با تشریح برنامه های جهاد کشاورزی هرمزگان در سال جدید اظهار کرد: استان هرمزگان با دارا بودن ۳۴ هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات بیش از ۱۳ درصد نخلستاتهای کشور را در خود جای داده است.

وی در ادامه تولید خرمای استان را ۱۶۵هزار تن دانست و عنوان کرد: سهم هرمزگان از تولید خرمای کشور بالغ بر ۱۱ درصد است که با برنامه ریزی های انجام شده این میزان در حال افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: از کل میزان تولید خرمای استان بالغ بر ۹۰ هزار تن به صورت فراوری و مصرف تازه خوری است و ۵۰ هزار تن نیز در بخش صنعتی مصرف می شود.

مویدی با اشاره به تنوع ارقام خرما در استان هرمزگان تصریح کرد: ۵۰ رقم خرما در هرمزگان وجود دارد که حدود ۲۰ نوع از این ارقام تجاری سازی و مابقی در بخش صنعت استفاده می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بالغ بر۳۰ هزار تن خرما از ارقام برند تجاری پیارم و خاصویی و ارقام صادراتی برحی، خنیزی، کریته، مرداسنگ و مضافتی به ارزش ۴۰ میلیون دلار صادر شده است.

کد خبر 5475201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha